We konden uitslapen want de wedstrijd begon pas om 12.00. Blokzijl trapte af en begon de wedstrijd goed. Uiteindelijk was het Ens die scoorde. Gijs moest ingrijpen en tackelde een tegenstander in het strafschopgebied. De scheidsrechter kon niet anders dan de bal op de stip leggen. De strafschop werd erg goed ingeschoten in de bovenhoek en onhoudbaar voor onze doelman Sam. Even later wist Blokzijl de gelijkmaker te maken. Een doelpunt van Joris. Maar bij de rust kwam Blokzijl toch weer op achterstand.

Na de rust wist Blokzijl wat ze te doen stond. Blokzijl ging voortvarend van start, maar kreeg in een counter toch het deksel op de neus, 1-3. Maar de jongens gingen niet bij de pakken neerzitten. Een aantal keer werd buitenspel gegeven, waar je wellicht wat twijfels bij zou kunnen hebben.
Maar diep in de tweede helft kreeg een speler van Ens de bal tegen z'n hand, een strafschop. Blokzijl schoot de penalty in het doel. Het team bleef er in geloven en deed er nog een schepje bovenop. Blokzijl ontkwam aan een penalty en schoot zelf een keer tegen de paal. De spanning nam ongekende vormen aan en de tijd ging nu echt dringen. In de slotminuut kreeg Blokzijl nog een hoekschop. Nu moest het gebeuren. Max slingerde de bal hoog voor het doel.
Jan schoot de bal onberispelijk in het dak van het doel. De vreugde was enorm. Team Blokzijl dook boven op elkaar van blijdschap. De bal ging nog op de middenstip, maar de scheids floot gelijk af nadat Ens de bal had afgetrapt. Een zwaar bevochten, maar verdiend gelijkspel was binnen.

Krijn