B1 wint derby overtuigend

Dinsdagavond mochten de talenten van Blokzijl B1 en VENO B1 hun competitie starten. Na onderling prima overleg was de wedstrijd verzet. In een wedstrijd met meerdere gezichten is het na 80 minuten 4-0 voor Blokzijl B1 en is een keurig resultaat.

De gehele voorbereiding was het wennen. Idee voetbal, wat wordt er verwacht en het meer aanleren vanuit een taak te spelen en daarbij het spel meer te gaan ervaren. Vanaf de 1e minuut lukt het gemotiveerde Blokzijl om VENO aardig vast te zetten. Druk vrij hoop en VENO had het er lastig mee. In balbezit lieten de talenten soms aardige dingen zien en kansen waren er voldoende. Als het geheel maar gemotiveerd is en er voor wil gaan, dan zit er veel meer in dan dat men vaak nog laat zien. Vandaag in de 1e helft kwam het er regelmatig uit en kreeg men voetballend vanuit de defensie voorin mogelijkheden. Na het missen van wat kansen en zelfs een strafschop daar gaat het enkele minuten voor de rust ineens snel en goed. De ingespeelde Bart Jan ziet vanuit het middenveld Cor komen en geeft de bal keurig mee. Cor stift heel beheerst vanaf 16 meter waar hij de prima keeper van VENO zag komen. Nog geen 2 minuten later komt Cor door en in de 16 meter kapt hij een tegenstander uit en ziet Daan komen bij de 2e paal. Keurig afgelegd en Daan gaf het laatste zetje en zo ging men met 2-0 de rust in.

De 2e helft toch een ander gezicht. Het leek wel of men van 100% naar 65% ging en dat men dacht dat de punten al binnen waren. Het soms prima spel 1e helft komt er bijna niet meer uit. Veel lopen met de bal en ja dat is lastig! Zelf rennen, een bal die hobbelt meenemen en dan om je heen kijken…. VENO krijgt niet echt grote kansen en in de 68e minuut zijn de talenten weer scherp. Na een prima en rustige opbouw word op het juiste moment de lopende speler gevonden met een overtuigende strakke bal. Cor kan zo door richting de keeper en werkt de bal keurig binnen in de korte hoek, 3-0.

Het minder scherp zijn en wat “slapper” spelen laat zich goed zin in de 73e minuut. Lijkt een prima opbouw maar een foute bal terug op Bjarne maakt het dat de keeper in de problemen komt en besluit een slyding te nemen waarin hij de tegenstander raakt, een terechte strafschop als gevolg. De prima ingeschoten strafschop word keurig gestopt door de steeds beter keepende Bjarne. Als afsluiter liet Bart Jan zien hoe gevaarlijk een bal op snelheid verwerken kan zijn. Bal diep en op snelheid trekt hij de bal direct voor waar C-junior Sil kwam inlopen. De keeper wordt omspeelt maar in het uitkomen legt hij Sil neer, een terechte strafshop. Cor weet deze strafschop keurig binnen te schieten en zet de eindstand neer op 4-0.

Kop is er af, soms prima voetbal gezien en de derby winnen met 4-0 is gewoon goed!

Dank aan de C-junioren Sebastiaan en Sil die waren aangesloten. Beide spelers kwamen vlak na rust in het veld en deden erg goed. Bedankt jongens, grote klasse!

Zaterdag mogen de talenten naar Emmeloord om aan te treden tegen Flevo Boys. Als het geheel scherp is en zichzelf dwingt om te durven voetballen dan is er zeker wat te halen en kan een prima start van de competitie een prima vervolg krijgen.