Vrijdag 20 maart was het weer tijd voor de vergane glorie van de voetbalvereniging Blokzijl om de schoenen aan te trekken.  Leider Henk Bakker, die aan het begin van dit project dacht dat het dit seizoen wel eens een makkie kon worden, kwam al snel in de problemen deze week . Op papier een selectie van meer dan 20 man maar in de praktijk op vrijdagmiddag nog maar 6 spelers.  Everard  Rabbinge, voormalig veel scorende spits van de groen witte brigade uit Blokzijl kon gelukkig ons team compleet maken. Theo Dragt trok uit vrije wil de keepershandschoenen aan en toonde aan dat hij een volwaardig vervanger was van de afwezige Marco. Achterin moesten John Mondria  en Richard Jägers, beide compleet afgetraind,  de opbouw verzorgen. Bert Keizer die maar niet ouder lijkt te worden moest het spel verdelen waarbij hij voorin de al eerder genoemde Everard Rabbinge en Martijn van der Meer  in stelling moest brengen. Martijn die zowel buskruit in zijn rechter- als linkervoet heeft was er vandaag ook helemaal klaar voor. De longen van het team vandaag, in de vorm van Hendrik Donker , zorgde voor beweging, diepgang, breedtegang , voortgang en bijna ondergang.
Op het kunstgras bij FC Meppel stond om 19.00 de eerste wedstrijd gepland voor Blokzijl. Omdat aan Henk was doorgegeven dat de 1e wedstrijd om19.30 uur zou plaatsvinden, viel deze pot dus even uit. Tegenstander Wacker was daar niet echt rouwig om. (Blokzijl trouwens ook niet)  1e tegenstander werd dan FC Oldemarkt. Na een klein half uurtje had Blokzijl de eerste 3 punten in de knip. Alsof de winterstop geen invloed had op de oude stramme spieren golfde er aanval na aanval richting goalie van Oldemarkt. De ene aanval was nog mooier dan de ander. Voetbal technisch gezien puur hogeschool voetbal, de afwerking in de vorm van doelpunten viel helaas wat tegen. Toch een solide 2-0 overwinning voor het team van Henk die rustig achterover leunend op de bank het allemaal aanschouwde. Zijn foutloze wisselbeleid had ook zeker bijgedragen aan de 1e 3 punten van het jaar 2015.
Pot nummer 2 was van het zelfde laken een pak. Blokzijl superieur tegen een tegenstander FC Meppeldie  het aandurfde om al vroeg te storen. Goals om je vingers bij af te likken, nonchalance bij de 2 tegengoals maar over het algemeen een prima wedstrijd en resultaat. 5-2 voor Blokzijl.
De derde wedstrijd was tegen het eveneens ongeslagen Wacker , dat ook zijn beide wedstrijden had gewonnen. Met een 1-1 stand werd er begonnen en afgesloten. De 11 spelers van Wacker en de 6 van Blokzijl konden hier prima mee leven en snakten naar een biertje. Doelman Theo van Blokzijl was een andere mening bedeeld en furieus zoals we hem kennen weten we nu al dat hij de wedstrijden tegen Wacker de komende weken zal boycotten.
Al met al een prima start voor de 35 plussers van Blokzijl die lieten zien dat ze nog best een balletje kunnen trappen.