Na alle euforie over de wedstrijd van afgelopen week tegen Bant (7-1 winst) stond vandaag de wedstrijd tegen laagvlieger Urk op het programma.  Zou het weer een galavoorstelling worden van het 2e van Blokzijl ? De verwachtingen waren in ieder geval hoog gespannen. Met 2 C junioren op de bank en met laatkomer Martin Pees aan de vlag werd er hoopvol gestart tegen Urk. Echter al heel snel bleek deze start het enige hoopvolle in de eerste helft van Blokzijl kant. Een vrije trap op de rand van de zestien van Urk werd laag in de voeten bij Carlo geschoven, maar werd niet tot doelpunt gepromoveerd. Tot zover de kansen van Blokzijl in de eerste 45 minuten. Passes over een paar meter waren al te moeilijk, aan de totale inzet ontbrak het vaak kortom een helft die niet om aan te zien was van Blokzijl. Urk wist in de 18e minuut zelfs op voorsprong te komen. Een vrije trap werd vanaf de zijkant van de zestien op de schoen gelegd van de spits van Urk, die volledig vrijgelaten de 0-1 achter Sander kon schieten. Op dat moment gewoon een terechte tussenstand.  Urk had dan wel pas 3 punten gehaald in de competitie maar ze hadden steeds met kleine uitslagen verloren. De verhoudingen in het veld waren echter omgedraaid. Blokzijl voetbalde zoals ze dit seizoen nog niet gespeeld hadden en Urk bleef moeiteloos op de been. Leiders Berry en Henk konden dan ook niet anders dan ontevreden zijn in de rust. En dat waren ze dan ook.
Dan maar even wat omzetten. Sander Boxum kon de tweede helft niet meer starten vanwege een charge op zijn benen in de eerste helft en Hein trok een trainingsjack aan om zijn plaats over te geven. Good old Lo en jonkie Bart Jan waren hun vervangers. De tweede helft was nog maar koud aan de gang of de gelijkmaker lag al in het net. Carlo werd op het middenveld prima vrijgespeeld en vanaf een metertje of twintig liet hij zijn machtige linker spreken. Met een droge knal sloeg de bal tegen de touwen. Het voetbal begon er steeds meer in te komen vooral omdat iedereen deed waarin hij goed is. Geen rare hakjes, ballen na veroveren weer snel doorspelen en minder lopen met de bal, en Blokzijl begint te draaien. Everard wiens voetballoopbaan toch nog doorloopt na alle verontrustende berichten van afgelopen week was ineens de spits die we de afgelopen weken hadden gezien. Dit kwam mede door de inbreng van Lo. Deze ijzersterke tandem, samen goed voor bijna 100 jaar aan leeftijd op het veld wisten elkaar blindelings op het veld te vinden en te bedienen.
De 2-1 van Everard zijn voet kwam na een pass van Lo, de 3-1 scoorde Lo na voorbereidend werk van Everard en de 4-1 kwam weer van Everard na een assist van Lo.  Urk had in de tussentijd ook nog mogelijkheden om te scoren maar als ze eens voor de goal van Blokzijl kwamen dan was het de foutloos keepende Sander die ervoor zorgde dat deze mogelijkheden onschadelijk werden gemaakt.  De mooiste aanval van de middag over vele schijven en met 1x raken eindigde voor de voeten van Mark die het vervolgens voor elkaar kreeg om de bal naast te krijgen. Scheidrechter Theo vond dit aanleiding om maar meteen af te fluiten.
Al met al weer 3 punten op het conto van het 2e wat bovenin blijft meedoen. Dank gaat weer uit naar Roy en Bart Jan voor hun inbreng.