Vandaag  een potje tegen bijna buurman Tonego. Leiders Henk en Berry in een luxe positie, want waar we de afgelopen wedstrijden een beroep moesten doen op onze C Junioren, hadden we nu een selectie van 14 volwassenen. (nou ja volwassen ?) Mark die zich eerst had afgemeld maar op het laatste moment toch zou kunnen meedoen werd zelfs een plek aan de zijlijn toegekend. De uitwedstrijd tegen Tonego lag ons nog wel in ons geheugen want wat hadden we het daar zwaar om de 3 punten binnen te harken.

De start van deze thuiswedstrijd was veelbelovend. Binnen 2 minuten stonden we al op een 1-0 voorsprong. Everard fungeerde als diepe spits als aanspeelpunt en net als vorige week tegen Urk was het Raimon die door hem vrij werd gespeeld. Raimon, die vandaag sowieso een solide partij speelde wist dit buitenkansje voor Blokzijl te verzilveren. 1-0. Aan de zijlijn gingen ze er eens goed voor zitten want dit beloofde veel voor de rest van de middag. Helaas bleef het hier voorlopig bij want er kon door Blokzijl geen fatsoenlijke aanval meer op de slecht bespeelbare mat worden gelegd. Veel foutieve passes, spelers die het belangrijker vonden om naar veld 1 te koekeloeren om te kijken wat er bij ons 1e elftal gebeurde, en nogal wat misverstanden zorgden ervoor dat we derust ingingen met een 1-2 achterstand. Een corner voor Tonego werd eenvoudig binnen gewerkt door een van hun voorwaartsen en een van richting veranderd schot leverde binnen 2 minuten Tonego een voorsprong op. Hoogtepunt in de 1e helft aan Blokzijlkant was de doeltrap die we na ongeveer 20 minuten mochten nemen. Omdat we allemaal veel geleerd hebben van de afgelopen wedstrijd tegen Urk, legde Sander de bal goed klaar voor Laatste man Gerard. Sander vertrok vervolgens richting cornervlag om zoals hij zelf uitlegde ruimte te maken voor Gerard zodat die in alle rust de doeltrap kon nemen.  Vlak voor rust werd een kopgoal van Carlo nog afgekeurd vanwege vermeend buitenspel.
Berry en Henk spaarden niemand in de rust en ze voerden meteen een drietal wissels door. Lo kwam voor de moegestreden Carlo, Richard verving Bert Jan en Robin kwam erin voor Martijn. Er moest de 2e helft wel even uit een ander vaatje worden getapt anders konden we het wel vergeten. Gelukkig begreep een ieder wat er verlangd werd want de 2e helft was een stuk beter. Gerbrand stoomde over de rechterflank op en zijn doelpoging werd door Everard al dan niet in buitenspelpositie over de doellijn gewerkt. De protesten van Tonego werden resoluut verworpen door de vandaag goed fluitende Peter Oosterkamp. Het gaat niet lang meer duren dat we hem in wedstrijdtenue van het 2e weer op de velden kunnen bewonderen na zijn maandenlange blessure. Dit potje fluiten ging hem in ieder geval goed af.  5 minuten na de gelijkmaker kwamen we ook al weer op voorsprong. Met een prachtige pass wist Rene de diepgaande Lo te bereiken en die rondde bijzonder fraai af. 3-2 Daarna volgde kans op kans voor Blokzijl om de score verder uit te bouwen maar zelfs de mooiste aanvallen werden niet beloond met een goal. 4 minuten voor tijd werd het duel beslist door Robin de Boer. Everard werd door Rene de diepte ingestuurd en de voorzet van Everard belandde precies in de voeten van de vrijstaande Robin. Die wist de bevrijdende 4-2 aan te tekenen. Laatste wapenfeit van deze  wedstrijd was de 4-3 van Tonego. Over onze rechterkant (liep niet helemaal soepeltjes deze 2e helft) wisten ze door te breken en de verbouwereerde Sander te verrassen in de korte hoek. Al met al een verdiende overwinning van Blokzijl ondanks een matige eerste helft en het vele commentaar naar elkaar toe in de 2e helft.  Onder het genot van het kratje bier van doelman Sander werd er na de wedstrijd nog even over nagesproken.