Op deze stralende laatste dag van mei de inhaalwedstrijd tegen de buren uit Marknesse. Op het spel staat alleen nog de eer en de 2e plek achter Genemuiden.  Meteen zie je de selectie van het 2e van Blokzijl groeien qua aantal mensen zodra de temperaturen boven de 20 graden uitkomen. Henk en Berry hadden er maar liefst 17 op het wedstrijdformulier. Meest opvallende namen waren die van W. Rabbinge en ene JP Lok.  Jazeker,  Wim Rabbinge, na een afwezigheid van bijna 2 jaar vanwege blessureleed aan teen, voet, enkel, knie, elleboog  en schouder moest het vandaag dan maar weer eens een kwartiertje gebeuren. Eerst maar even op de bank beginnen maar al binnen het half uur stond deze oud topscoorder van Blokzijl  binnen de lijnen op zijn favoriete stek in de voorhoede. En het was net of hij niet weg was geweest. Balletje vragend in de voet, makkelijk kaatsend , coachend en diepgaand als het nodig was (dat was het dus niet) stond hij weer mee te ballen. Mooi om je weer terug te zien Wim !

De oudste van de gebroeders Lok was back in town en zag dat hij ook nog een paar voetbalschoenen in de tas had. Als een veldheer stond hij achterin samen met Rutger te ballen alsof de tijd heeft stil gestaan. Een verhuizing naar de afdeling oost van de knvb  heeft hem zeker goed gedaan ! Het mooie hieraan was dan weer dat de andere Lok vandaag een toontje lager zong maar zijn voeten juist het werk liet doen. Voor ons team dus een dubbel voordeel.

Een leuke pot voetbal werd er op de mat gelegd doordat beide partijen wilden voetballen en elkaar ook lieten voetballen. Dit onder de bezielende leiding van de heer Grendelman die de fluit vandaag weer (bijna) foutloos hanteerde. Dit wilde hij later op de zaterdagavond nog wel navragen of dit echt wel het geval was geweest.  Blokzijl opende de score in de eerste helft door een prachtige knal van een metertje of 25 van Rene na een  pass van Carlo. Daarna een gelijkwaardige wedstrijd waarin SVM op 1-1 komt maar ook zelfs de 1-2 maakt na een mindere periode bij Blokzijl.

Deze stand stond nog steeds op het scorebord toen de vaste kleurenblinde schrijver van de stukjes van het 2e ingebracht werd om de wedstrijd te doen laten kantelen. En zo geschiedde. Eerst werd de gelijkmaker nog onder bedreiging van weglopen van de spelers van SVM geannuleerd vanwege een balletje wel of niet over de achterlijn. Het deerde Blokzijl niets. Het ging steeds makkelijker spelen en de mogelijkheden kamen vanzelf.  Een corner van rechts werd door Menno in de verre hoek gekopt. Tussendoor liet doelman Sander met een aantal goede reddingen zien dat hij best wel een balletje kan tegenhouden. Het slotakkoord en tevens de eindstand van vanmiddag kwam van Dirk Pieter. Met een keiharde schuiver in de rechterbenedenhoek wist hij de 4-2 eindstand op papier te zetten. Nog 1 potje ( of toch niet) en het seizoen is ten einde. Komende zaterdag als het doorgaat graag iedereen (ook de geblesseerden) om het seizoen lekker af te sluiten.