Blokzijl heeft  toekomst!

Dat is wel de conclusie na een enerverende middag voetbal die het tweede elftal heeft laten zien. Leider Henk Bakker was deze middag afwezig, weekendje weg. Ook lekker.

De wedstrijd, onder leiding van de goed fluitende Roel Boonstra,  begon om 13:30 uur tegen een zeer jong reserve elftal van de Belt. Daar moest voetbal tegenovergezet worden, want lopend tegen zulke jonge gasten leg je het af. Na kansen over en weer besloot Martin Pees in de 27e minuut een mooie solo aan te gaan en de bal achter de sterk spelende keeper van SVBS te schieten. 1 – 0. Maar deze voorsprong was van korte duur toen de mid-mid van de Belt besloot om aan te leggen van zo'n 30 meter. De bal viel als een baksteen naar beneden over onze keeper Sander heen. 1-1. En toen fabuleuze actie van onze linksback Dirk Pieter. Schoot de bal bijna kapot op het kruis. Deze kans had een beter lot verdiend, maar helaas. 36e minuut, Martin Pees komt op over de linkerflank en zet de bal voor op Everard, die de bal op de borst aanneemt en direct aanlegt. Wonderschoon en verdiend op 2-1 voorsprong. In de rust zijn er wat omzettingen gedaan. Dirk-Pieter moest weg, voor hem kwam de C-Junior Bart-Jan van Houwelingen. Martin moest naar het 1e elftal, voor hem kwam onze gelegenheids grens, Hendrik Donker het veld in. Even wat wisselingen binnen het elftal, dat een paar minuten nodig had om het weer draaiende te krijgen. 53e minuut; terugspeelbal op Sander Driezen, die de bal aanneemt en de bal zo bij de spits van de Belt in de voeten schuift. 2-2. Grote fout, maar jammer, het voetbal was goed, dus het geloof in de drie punten was er zeker. Kort daarop wordt Everard vervangen door weer een C-Junior. Roy Holman. Koud in het veld laat deze jonge spits zien waarvoor hij in het veld staat. Wim Rabbinge schiet, keeper redt, maar niet goed genoeg. De inlopende Roy tikt in de 61e minuut de 3-2 binnen. Blokzijl gaat draaien en de tegenstander krijgt geen enkele kans om het ons moeilijk te maken. Na vele kansen om definitief de genadeslag toe te brengen, is het in de 74e minuut een heel slimme steekpass van onze linksbuiten Bart-Jan op Wim die de wedstrijd op slot gooit. Wim neemt de bal aan in de zestien en schiet de bal binnen! 4-2. Paar minuten later, wederom Bart-Jan die de bal heeft op links, hij haalt verwoestend uit. Maar tot een ieders teleurstelling beland de bal op de paal. In de 90e minuut, toen een ieder al vrede had met de uitslag besloot Gerbrand Smedes (Ingevallen voor Richard Jägers) om nog de 5-2 binnen te schieten.

Kortom leuke middag met mooie doelpunten, veelal mooi voetbal en zeer verfrissend om te zien hoe onze twee C-Junioren zeer goed invielen. Deze jongens draaien zo mee in ons 2e Elftal. dus……..

Blokzijl heeft  toekomst!