Op een prachtige woensdagavond ergens in oktober moesten we aantreden tegen de rood zwarten uit Steenwijkerwold. Aanvankelijk moest deze wedstrijd in Blokzijl plaatsvinden maar de K.N.V.B kuurde onze gloed nieuwe licht installatie af, en zodoende speelden we eerst uit, en op papier thuis. Kessler rules zullen we maar zeggen. Vanaf de eerste minuut zaten we er boven op, getergd door alles wat ons was aangedaan. Wat vervolgens resulteerde in een hand vol kansen. Het was echter Bramsen van de rood zwarten die met een zondagschot de 0-1 aantekende. Nadat trainer H. Bakker in de rust twee tafels dwars door het midden had geslagen in de kleedkamer, stonden we vol adrenaline op het veld om de 2de helft alsnog de schade te herstellen. Steenwijkerwold kwam er niet meer aan te pas en met de Boone in de spits kon het niet lang meer uitblijven om de achterstand weg te poetsen. De wedstrijd werd grimmiger en na 10 minuten moest de Boone geblesseerd van het veld af. Dient wel even vermeld te worden dat Steenwijkerwold een aantal Joegeslaven in het veld heeft die zeer vervelend zijn en de sfeer van de avond behoorlijk onderuit haalden, ook in eerdere wedstrijden tegen deze tegenstanders ging het mis. Dat veranderde deze wedstrijd in een ware veldslag! Wat volgde was een lucky afstandschot van 30m onze keeper stond als versteend aan de grond, de 0-2 was een feit.
Wat onterecht kan voetbal soms zijn. Gelukkig bleven we voetballen. Martijn van de Meer vuurde in deze oorlog nog maar een eens een kanonskogel af en na 80 min voetballen was het eindelijk raak 1-2 , nog 10 min. Bloed, zweet en tranen maar het mocht niet meer baten. Een ding is zeker, Rinus Michels had gelijk Voetbal = Oorlog.

Klaas Steenbeek