De kampioensaspiraties van Blokzijl 2 kunnen voorlopig even de kast in. Na vandaag zijn de kaarten voorlopig geschud in deze klasse. Genemuiden heeft zich losgemaakt van SVM en Blokzijl en lijkt moeilijk meer in te halen. Blokzijl is hier zelf grotendeels schuldig aan. De wil en het besef dat we dit jaar een serieuze gooi kunnen doen naar de titel is er uiteindelijk niet. Maximaal 4 mensen die willen/kunnen trainen zet geen zoden aan de dijk en ook de afzeggingen iedere zaterdag, en wat blessures helpen ook niet mee. Als op zaterdagochtend  11 uur  dan ook nog de vaste schrijver van het 2e aan het 1e elftal moet worden afgestaan omdat die er maar 10 hebben dan wordt de spoeling voor Henk en Berry dunner en dunner. Menno die zonder opgaaf van reden wegblijft terwijl een teamgenoot hem staat op te wachten in Vollenhove getuigt niet echt van het besef van teamsport. Om 13.30 uur staat iedereen klaar om te beginnen, blijkt er geen scheidsrechter te zijn.  Dan blijkt daar langs de lijn de redder in nood te staan. Oud 1e en 2e elftalspeler Roel Boonstra toont zijn geweldige groen-witte hart door de fluit te pakken en ons uit de brand te helpen. Roel klasse gedaan !
Olympia 28 heeft een team met alleen maar jonge gastjes van onder de twintig en vanaf minuut 1 laten ze zien dat ze vandaag  maar voor 1 ding zijn gekomen en dat zijn de 3 punten. Blokzijl wordt afgejaagd en krijgt geen poot aan de grond. Alle duels  worden gewonnen door de spelers van Olympia 28. Berry en Henk zien het van de zijkant aan en zien al rap in dat het vandaag wel een hele zware middag gaat worden. Doelman Sander onderscheidt zich met een aantal goede reddingen en kon zich zelfs een slippertje permitteren door finaal over een terugspeelbal van Gerard heen te maaien. Gelukkig heeft Gerard geleerd om terugspeelballen altijd naast de goal te plaatsen zodat Blokzijl ongeschonden verder kon.  Een vrije trap van Olympia 28 leek de kruising in te draaien maar met een katachtige reflex zoals hij dat alleen kan maakte Sander zijn slippertje weer goed, en tikte hij de bal uit de bovenhoek. Henk Bakker zat ondertussen met samengeknepen billen op de bank en zag zijn ongeslagen status als leider ernstig in gevaar komen. Tegen Berry zei hij dat we de wedstrijd nog wel eens over de streep konden trekken als we met een 0-0 stand de rust konden halen. Dit had hij natuurlijk beter niet kunnen zeggen want tegen de tijd dat de uitstekend fluitende referee Boonstra voor de rust floot stond het 0-1 voor Olympia. Knullig balverlies op onze rechterkant leverde de linkshalf van Olympia een vrije schietkans op en met een ziedende knal  zette hij zijn ploeg op een (terechte) 1-0 voorsprong. In de rust liepen de gemoederen hoog op en de verwijten waren niet van de lucht. De neuzen weer de zelfde kant op door een paar omzettingen was het credo. Sander Boxum, eindelijk weer verlost van een vervelende ribblessure verving Dirk Pieter en Rene schoof een linie door naar het middenveld om zodoende meer druk naar voren te kunnen geven. De controle over de wedstrijd werd overgenomen doordat het gewoonweg beter stond. 3 kopkansen voor Rene hadden beter lot verdiend maar de keeper van Olympia stond zijn mannetje en wist evenveel keren een sta in de weg te zijn. De terechte gelijkmaker viel na een twintig minuten dan toch. De 4e kopbal van Rene, ditmaal uit een corner belandde op de kruising, maar de terugspringende bal  belandde precies op de kale knikker van Lo die dank je wel zei en de gelijkmaker produceerde. Henk z’n billen ontspanden zich weer een beetje en het gevoel dat de 2-1 er aan zat te komen groeide door het vertoonde spel. Die 2-1 viel dan ook een 10 minuten voor tijd maar niet voor Blokzijl. Olympia counterde slim en Blokzijl kon weer van voor af aan beginnen maar zou nooit meer in de wedstrijd komen. Dit kwam deels door blessureleed en deels door oliedom gedrag. Robin botste met een tegenstander en kon de wedstrijd even verlaten met een scheur in de bovenlip.
Toen die na een tijdje weer het veld inkwam nadat hij was opgelapt keek hij eens om zich heen en dacht : goh toen ik er net uitging had ik wat meer teamgenoten dan nu ik weer terug ben. Waar zijn Rene en Martijn ? Rene moest er af door een hamstringblessure, dat was er al eentje minder. Martijn werd geholpen door scheidsrechter Boonstra die het gezanik en gezeur van Martijn op een gegeven moment terecht helemaal zat was. Als je dan ondertussen al een paar keer gewaarschuwd bent maar wel blijft doorgaan dan vraag je er zelf om. Martijn kon vertrekken met rood. Op zich is zo’n rode kaart natuurlijk al niet al te slim maar als je dan ook nog als enige niet begrijpt waarom je er wordt uitgestuurd dan zegt dat ook wel weer genoeg! . Lekkere situatie : 9 man over en geen wissels meer voor Henk en Berry. Olympia pakte dit kadootje gretig uit en zette de einduitslag op 1-3. Een terechte nederlaag van “kampioenskandidaat” Blokzijl.  Mannen laten we de komende wedstrijden met elkaar er zoveel mogelijk zijn zodat we op een goede manier de competitie kunnen afmaken.