Vandaag een interessant programma in onze competitie.  SVM en Genemuiden de nummers 1 en 2 van de ranglijst moesten tegen elkaar en de op de 3e plek staande ploeg van Berry en Henk moesten aantreden tegen de nummer laatst op de ranglijst Olde Veste. Uiteraard ook voor deze wedstrijd weer de nodige problemen om tot een voltallige selectie te komen.  Na een afwezigheid van enkele maanden konden we doelman Sander weer verwelkomen op de velden. Hij kon meteen de vlag gaan hanteren na afgelopen week.  De B junioren Roelof van der Linde  en Bart Jan van Houwelingen hielpen ons vandaag maar weer eens uit de brand en namen na al een hele wedstrijd te hebben gespeeld in de B junioren plaats op de bank. Jongens namens ons allen weer hartelijk dank.  Op een veld waar je nog geen koe op laat grazen trokken we meteen de wedstrijd naar ons toe. Lo van Gemert knalde van afstand binnen 5 minuten al de 1-0 tegen de touwen en binnen het kwartier tekende hij ook voor de 2-0. Hij werd door Carlo door middel van een sublieme steekbal alleen op de doelman afgestuurd en weer werkte hij koelbloedig af. Deze koelbloedigheid was dan ook meteen daarna verdwenen want Lo kwam zo nog 3x alleen op de keeper af maar even zo vele keren verdween de bal hoog over of naast. Robin de Boer liet zien dat al zijn trainingsarbeid vruchten begint af te werpen want hij wist met een assist Carlo te bereiken die met een subtiele voetbeweging de bal over de keeper stiftte en de 3-0 aantekende. 5 minuten voor de thee werd de ruststand op 4-0 gezet. Robin kegelde een vrije trap van een metertje of 20 snoeihard door het midden van de goal langs de niet goed reagerende keeper. Relaxed middagje zo en uiteraard vrolijke gezichten in de kleedkamer.  De 2e helft leek helemaal nergens meer op van Blokzijl kant. Er werden grappen en grollen uitgehaald maar het voetballen werd vergeten. Na 20 minuten onttrok Robin zich uit deze malaise door de 5-0 binnen te schieten helemaal op eigen houtje opgezet. Daarna viel Kees uit met een hamstringblessure, dat kunnen we er ook wel weer bij hebben. Scheidsrechter H.B. te B. vond het daarna tijd om in de malaise mee deel te nemen. Blokzijl mocht geen wissel toepassen vanwege een eigen bedachte regel. Nadat dat eindelijk wel mocht kon Sander zijn vertrouwde plek onder de lat weer innemen. Olde Veste pakte 2 kadootjes van ons uit door even zo vaak te scoren. Lo liep maar weer ens het veld uit en  terwijl de spelers van Olde Veste nog bij ons in het strafschopgebied liepen liet de eerdergenoemde H.B. te B. De spelers van Blokzijl alweer aftrappen. Meteen werd er door ons gescoord wat natuurlijk kwaad bloed zette bij onze tegenstanders uit Steenwijk. Na wat wikken en wegen werd er toch maar besloten om de goal terecht af te keuren en Blokzijl opnieuw te laten aftrappen. Robin had er nog wel zin in en schroefde de score van deze doodgebloede wedstrijd uiteindelijk zelfstandig op naar 7-2. Eindelijk na 3 gelijke spelen op rij weer eens de 3 punten opgehaald en omdat Genemuiden bij SVM wist te winnen is het boven aan de ranglijst ongemeen spannend. Genemuiden staat op kop maar heeft maar 1 verliespunt minder dan Blokzijl en SVM die op het vinkentouw zitten. We gaan eens kijken wie van deze 3 ploegen de langste adem blijkt te hebben.