8 november 2008 Blokzijl-2 Nagele 3

Vandaag DE wedstrijd, tegen Nagele 3, de koploper, met slechts één gelijkspel. Vorige week vertrouwde een speler van Espel mij toe dat ons team Nagele zou kunnen verslaan.
Blokzijl speelde de 1e helft bijzonder goed voetbal, goed samenspel en Nagele had echt moeite met ons tweede. Het scorend vermogen van ons elftal is op dit moment niet bijster goed; we hebben te veel kansen nodig. Een groot verschil met vorig jaar. Uiteindelijk maakt Nagele er dan 0-1 van. Gelukkig konden we dit gelijk trekken doordat een verdediger van Nagele een overtreding maakte en de scheids terecht de bal op de stip legde. Deze werd goed benut door Wim Rabbinge. Met een ruststand van 1-1 ga je dan de kleedkamer in met het idee dat wij toch echt wel kunnen winnen vandaag van dit team. Echter na rust is er niks meer over van het team en spel van voor de rust. Maak je het niet af voorin en verlies je het op het middenveld dan wordt je op een gegeven moment afgestraft. Dit gebeurde mede ook door een paar persoonlijke fouten achterin. Je verliest de wedstrijd uiteindelijk met 1-4. Nog steeds terugdenkend aan de 1e helft van deze wedstrijd denk ik dat we hadden kunnen winnen van dit team; Nagele is absoluut niet het sterkste team van onze competitie, wel een slim en handig team gebruik makend van de fouten van hun tegenstanders. Op naar volgende week want WIJ kunnen echt beter.

Peter Kragt