De donderdag voor deze wedstrijd een apart beeld op het trainingsveld van Blokzijl. Waar de afgelopen weken geen speler van het 2e te bekennen was, was het nu dringen in de kleedkamer voor een plekje. Maar liefst 8 mannen hadden het dringende advies van leider Berry goed in de oren geknoopt en stonden klokslag 20.00 uur klaar om lekker te gaan trainen. De gebroeders de Boer (Robin en Raimon) testten die training de netten van de goal want bij het afwerken sloeg de ene na de andere bal als een granaat tegen de touwen. Dat moest zaterdag zijn vruchten gaan afwerpen !.

Henk stond er vandaag alleen voor wat het leiden betreft. Mede leider Berry moest werken. Met een 13 koppige selectie begonnen we aan deze pot tegen laagvlieger Lemmer die met precies 11 man naar Blokzijl was gekomen. Richard die wissel stond hanteerde dan maar de vlag voor onze tegenstander. Op een dramatische akker begonnen we klokslag 13.30 uur onder de bezielende leiding van Theo Dragt. Blokzijl begon prima en probeerde te voetballen waar dat maar kon. Door de slechte conditie van het veld was dat echter moeilijk genoeg. Binnen een kwartier stonden we al op een 3-0 voorsprong. Carlo, de vrijdagavond flink doorgezakt en nog onder invloed van een onbekend maar wel lekker drankje, legde tot tweemaal toe een corner panklaar op de koppies  van Robin en Menno. 2-0 binnen 14 minuten. Een minuut later zag Robin zijn harde voorzet vanaf links door een verdediger van Lemmer achter zijn eigen doelman verdwijnen. Wat een luxe voor Blokzijl.  De afgelopen weken hadden we juist moeite om vooral in de eerste helft de kansen te verzilveren en nu lagen er 3 in het netje binnen een kwartier. Aan de zijlijn leunde Henk al achterover, dit zou vandaag wel eens een monsterscore gaan worden. Maar zoals dat zo vaak gaat in het voetbal liep het toch even anders. Blokzijl dacht er wat te makkelijk over en bij Lemmer was de reusachtige spits ook ontwaakt. In de 20e minuut werd deze kolos de diepte ingestuurd en hij was door onze verdediging niet te stoppen. Sander die werkelijk waar nog geen tegenstander voor zijn neus had gezien kon de bal uit het net halen. Het spel van Blokzijl werd er niet beter op. In plaats van makkelijk de bal rond te laten gaan werd er te snel voor de lange bal gekozen. Als we voorin de bal eens hadden dan werd er niet gekozen voor een simpele combinatie maar werd er voor eigen succes gegaan. Lemmer vond het wel prima zo en die kwamen 5 minuten voor de thee zelfs op 3-2. Henk zat wat minder achterover nu en voelde de bui al hangen. Vlak voor rust werden we door Lemmer een handje geholpen. In de zestien werd er wat te opzichtig geduwd en scheidrechter Dragt kon niets anders dan de bal op de stip leggen. Peter Oosterkamp wist dit buitenkansje wel te verzilveren en scoorde beheerst . 4-2 bij de rust.

Vlak na de rust meteen een goal van Lemmer. De al eerder genoemde stier uit Friesland schopte en duwde en trok zich door onze verdediging heen en scoorde de 4-3. Henk begon zich steeds meer op te winden en dat kwam niet door het goede spel van Blokzijl.  Robin zorgde binnen 2 minuten weer voor een marge van 2 door de bal snoeihard binnen te kegelen.  Wordt wel eng dat hij na 1x trainen al weer zo makkelijk het net weet te vinden. Kees Raggers wilde niet achterblijven en vanaf rand zestien wist hij een afgeslagen bal meteen op de rechterpantoffel te nemen. Met een streep verdween de bal kruislings in de rechterbovenhoek. Wedstrijd gespeeld, Lemmer kan nogmaals via de welbekende spits nog een goaltje meepikken, maar Blokzijl vindt het wel goed zo. 6-4 eindstand. Als dan de achtervolgers op de ranglijst verliezen (Genemuiden en olde Veste) en gelijkspelen (SVM) dan blijkt het een hele lekkere zaterdagmiddag te zijn geworden. Komende zaterdag een vrij weekendje en dan de 30e november de clash tegen Genemuiden. Kunnen we zien waar we echt staan.