En het 2e gelijke spel van deze competitie is een feit. 1 punt waar de mannen uit Blokzijl vooraf niet voor getekend hadden maar achteraf helemaal niet ontevreden over mochten zijn. Op een winderig sportpark de Uijterdijken traden de veteranen van Blokzijl aan tegen de jonkies van Flevo Boys waar geen enkele speler van boven de dertig jaar meedeed. Leider Berry was er na 2 wedstrijden afwezigheid weer bij en samen met Henk kregen ze 5 minuten voor aanvang de eerste domper van de middag te verwerken. Doelman Dennis die een zware beenblessure had overgehouden aan de wedstrijd van vorige week tegen Joure bleek tijdens de warming up niet in staat om het doel te verdedigen. Aanvoerder Marco loste het probleem op zoals hij dat al wel eens eerder had gedaan en hij kon terugkijken op een foutloos gekeepte wedstrijd.
Op het 2e veld leek het net alsof de wereldkampioenschappen beachvolleybal de afgelopen week hadden plaatsgevonden want het hele veld leek meer op een zandbak dan op een voetbalveld. Het tikkie takkie voetbal waar Blokzijl in de regio bekend om staat kwam dan ook de eerste 20 minuten totaal niet van de grond. Iedereen had gewoon te veel tijd nodig om eerst de bal te kunnen controleren, en daarna een goede voortzetting te kunnen maken. Onze tegenstander was daar ook debet aan want de jonge honden uit het Emmeloordse zaten er fel op en gaven ons weinig tijd . Blokzijl kwam daarom ook niet onverdiend op achterstand. Een voorzet vanaf onze linkerkant werd bij de 2e paal ingetikt door de vrijstaande Flevo Boys speler. Daarna tot aan de rust een beter spelend Blokzijl. Er werd meer druk gezet op de verdediging van Flevo Boys waardoor zij er steeds moeilijker uitkwamen. Uit een prachtige vloeiende aanval wist Lo de bal met een steekpass  de doorgelopen Hendrik te bereiken en Hendrik wist zijn eerste goede balcontact van de wedstrijd meteen te promoveren tot een doelpunt door de bal beheerst over de grond (lees goed over de grond) binnen te tikken. Luttele seconden voor het rustsignaal stonden we bijna op voorsprong maar Richard zag zijn schot vanaf de rand zestien net langs de verkeerde kant van de paal verdwijnen. Ruststand 1-1.
2 Verse krachten de 2e helft vanaf de aftrap. Menno kwam Robin vervangen en Martijn kwam Hendrik aflossen. Binnen de minuut hadden we op voorsprong kunnen (moeten) komen. De tactiek die in de rust was besproken werd meteen tot in perfectie uitgevoerd. Lo diende als bliksemafleider en de diepgaande Menno werd perfect vanaf de middellijn gelanceerd en kon alleen op de doelman afgaan.  Aan de kant werd de 2-1 al geteld maar Menno schoot de bal over het doel in plaats van over de grond een hoekje uit te kiezen. Ook Flevo Boys deed gewoon mee en waren zeker niet de mindere van Blokzijl. De boys kwamen zelfs weer op voorsprong toen we te veel tijd nodig hadden om achterin de bal op te ruimen. Met een verwoestende uithaal van een metertje of twintig richting de kruising  wist de aanvoerder van Flevo Boys ons weer op achterstand te zetten, Marco verbouwereerd achterlatend.  Binnen de 2 minuten stond de stand alweer gelijk. Gerard die regelmatig doorschoof kreeg in de zestien de bal voor zijn rechter en omdat de keeper zijn schot te laat zag plofte de bal tegen de touwen 2-2.
Voor Blokzijl was er echter tijd genoeg om nog 3 punten uit het vuur te slepen maar te snel werd er gekozen voor de diepe bal naar voren. Maar met een windkracht 6 in de rug vlogen alle ballen bijna continu over de achterlijn. Lo had de 3-2 op zijn schoenen toen ook hij alleen op de goal afkon  maar ook zijn schot verdween hoog over het doel waar een simpele schuiver in de hoek meer kans op een goal had gehad.
Richard had teveel tijd nodig om op de goal te schieten, een verdediger kon blokken en ook Gerard zocht de goal te hoog. Vlak voor tijd een overtal van Blokzijl in de zestien van Flevo Boys. Maar met drie man wisten we de bal er niet in te krijgen. Het zou wel lekker zijn geweest om 3 punten op de valreep te pakken maar een gelijkspel was gezien het hele spelbeeld van de wedstrijd gewoon terecht. De komende 2 weken komen er echte tests aan. Met uitwedstrijden tegen Olde Veste en Genemuiden in het verschiet kunnen we laten zien of we terecht de minste verliespunten hebben of niet. Na de wedstrijd nog een feestje voor de jubilerende vaste supporter van het 2e, Hemmo Bosscher. Als icoon van de club is hij bijna altijd aanwezig bij onze wedstrijden en hij werd dan ook volkomen terecht in het zonnetje gezet door de hele vereniging. We hopen je nog lang langs de lijn (en op je vertrouwde plek in de kantine) te mogen begroeten Hemmo