Met Best of the rest werd vorige week het verslag afgesloten. Maar het gaat nog een hele klus worden om dat te halen. Vandaag maar 11 man op papier dus Henk en Berry zaten krap in de mensen.  Alles was verder wel aanwezig om een lekker potje te ballen tegen een tegenstander die ook lekker wil voetballen.  Wat Blokzijl de eerste helft op de mat legde was het aangluren niet waard. Ballen werden lukraak naar voren geramd terwijl er mensen vrij staan op een paar meter afstand, mandekking hadden we nog nooit van gehoord, middenveld wat compleet wordt weggevaagd door onze tegenstander uit Creil en voorin kunnen we ook al geen vuist maken. Binnen 40 minuten staan we op een op het eerste gezicht kansloze achterstand van 0-3, waarbij Blokzijl de eerste 2 goals wel heel makkelijk weggeeft. Aan de zijlijn een wanhopige Berry die niet weet wat hij er mee aan moet. Vlak voor rust dan toch een lichtpuntje van Blokzijl kant. Everard krijgt de bal plotseling voor de voeten en weet onze allereerste kans meteen te verzilveren.  In de rust bleek dat Raimon niet meer verder kon vanwege een hamstringblessure. Johannes die net 1 dag hersteld was van zijn scheenbeenvliesbandkraakbeen blessure stond meteen in de startblokken om zijn spullen op te halen, maar werd tegengehouden door zijn (verstandige) teamgenoten. Hendrik werd gelukkig na flink aandringen bereid gevonden om de spullen aan te trekken om ons elftal te completeren.
De tweede helft leek het er gelukkig meer op van Blokzijl kant. Of dit nu kwam omdat we zelf beter speelden of dat de tegenstander de teugels wat liet vieren dat laten we maar in het midden. Everard wist na een klein half uur wel de spanning terug te brengen in de wedstrijddoor de 2-3 te maken na een mooie aanval van Blokzijl, opgezet vanaf onze eigen helft. Aan de kant geloofden ze er weer in en de aanmoedigingen aan de spelers in het veld werden heviger en heviger. Uitgespeelde kansen hadden we niet maar de lob van Hendrik had een beter lot verdiend. Creil counterde een kartiertje voor tijd naar de 2-4 toe en de wedstrijd leek beslist. Blokzijl rechtte nog eenmaal de rug en zowaar wist Everard zijn 3e van de middag te maken door gerommel in de verdediging van Creil af te straffen. Zou Blokzijl nog een puntje kunnen stelen ? Nee, in de laatste minuut werd de wedstrijd op slot gegooid door Creil ,na een vloeiende aanval wisten ze de 3-5 op het niet werkende scorebord te zette. Terechte overwinning van Creil vandaag, Blokzijl speelde een van haar zwakste wedstrijden uit de competitie. Komende zaterdag maar herstel tonen uit tegen SVM.