Blokzijl 2 – Urk 9                                                                                    12-09-09

Het is zaterdagmiddag half 1 als ik alleen vanuit de polder het sportpark de Uiterdijken oprij, de fiets tegen het hek aan zet, tas achter van de fiets haal en naar de kantine loop. Ik zie al wat spelers staan te praten met elkaar. Het is voor het 2e de eerste wedstrijd van het seizoen en dan is het weer kijken wat dit jaar ons zal brengen. Als het goed is zitten we dit jaar wat beter in de spelers, omdat het B-elftal wegvalt en er wat spelers van het 1e naar het 2e elftal zijn gegaan. Na even wat buiten te staan praten gaan we met elkaar naar de kleedkamer toe om ons klaar te maken voor de wedstrijd tegen Urk 9. De kleedkamer is goed gevuld. Ronald en Henk hebben wat spelers afgebeld omdat er anders 5 à 6 reservespelers op de bank hadden gezeten. Een goed begin van het nieuwe jaar en het weer is super, dus gaan we beginnen aan de warming up. Marcel wordt goed onder handen genomen door Martijn. Harde schoten op het doel, anderen doen rondo’tjes totdat het half 2 is en scheidrechter F. van Beek fluit voor de aftrap. Wij mogen aftrappen en beginnen direct maar fel en dat gaat goed. De Boone staat in de spits en is sterk aan de bal die hij terug legt naar Martijn. Met een woest schot schiet Martijn de bal achter in het net, de keeper van Urk had de bal niet eens gezien. 1-0 We gaan lekker tikken met elkaar en krijgen kansen genoeg maar als je ze niet zet komt meestal de tegenpartij beter in de wedstrijd. Aan ’t eind van de eerste helft hebben wij er 5 en Urk er twee in liggen en gaan we naar de kleedkamer voor een lekker bekertje thee.
Ronald wisselt er drie in één keer, dus weer verse spelers in het team en dus maar kijken of we op dezelfde toer verder kunnen gaan. Omdat Urk ook nog nieuwe wissels inzet wordt het voor ons zeer lastig. De nieuwe spits maakt het ons wel zeer lastig, maar wij hebben natuurlijk Rene die er in deze helft nog 2 in knalt. De wedstrijd verloopt verder goed want als scheidsrechter Fokko van Beek de wedstrijd affluit staat de stand voor ons goed. We hebben de eerste echte wedstrijd 3 punten in de pocket. De stand die op het bord staat is 7-4 en we hebben de eerste 2 spelers voor de top-score lijst. Martijn van de Meer op de eerste plaats met 5 schitterende goals en René Groen op de tweede plaats met 2 mooie goals.
We gaan de kantine in voor een paar potjes bier en dan weer voorbereiden voor de volgende wedstrijd tegen Flevo Boys uit. We zullen zien.

Marco