Zaterdag 06 oktober 2012.  Voor onze shirtsponsor Supermarkt Aalbersberg is er een nieuwe elftal foto gemaakt.

Kijk voor alle fotos van deze wedstrijd hier!!

Waar het deze middag om ging was de wedstrijd tegen Tollebeek 3. Een geduchte tegenstander. April 2012 was het de tegenstander waar we met 2 – 0 achterkwamen en van geluk mochten spreken dat het met de rust daar 2 – 0 was gebleven. Uiteindelijk wonnen we door vechtlust, aangespoord door René Groen, de wedstrijd in de laatste minuut met 5 – 4.
Dus we waren gewaarschuwd. Met een selectie van 16 man!! begonnen we aan de wedstrijd. Hein van ’t Oever geblesseerd, heeft voor zichzelf een week rust genomen.

• Richard Jägers, nog steeds last van de ribben besloot om te gaan vlaggen.

Blokzijl 2 begon zeer sterk aan de wedstrijd en al na 7 minuten kreeg Wim Rabbinge de bal op rechts, die hem voorzette en Everard Rabbinge bereikte. Eef nam de bal aan op de borst en schoot vanaf 11 meter de bal uit de lucht hard achter de keeper van Tollebeek.  1 – 0 wat een goede afspiegeling van de wedstrijd gaf. Tollebeek was namelijk nog niet aan voetballen toegekomen.
Halverwege de 1e helft krijgt Thomas Bremer de bal op recht en begint een solo. Die wordt onderbroken door een verdediger op de rand van de 16 meter. Henri Winters, onze zeer goede scheidsrechter van deze middag, besloot om Thomas een vrije trap toe te kennen.

1 - 0 Vrije trap Thomas Bremer

• Thomas besloot om deze dan ook maar zelf te nemen. Met zijn linker schiet hij de bal over de muur van Tollebeek heen en krult hem in de korte hoek, buiten het bereik van de keeper. 2 – 0. Goede beloning voor Thomas, die een uitstekende wedstrijd neerzette. Hij had volgens hem zelf goed geluisterd naar Henri van Eerde (trainer selectie Blokzijl).

Dan een kleine 10 minuten later, René Groen stoomt op vanuit de verdediging van Blokzijl. Met een schitterende pass bereikt hij Martin Pees.

Die hem vanaf links meeneemt de zestien meter in. Met buitenkantje rechts rond hij schitterend af. De 3 – 0 ruststand is bereikt. Blokzijl laat geen spaan over van Tollebeek. In de rust komen er drie veranderingen. Bert Jan de Boer (zeer goede 1e helft) gaat naar ons 1e elftal. Hendrik Donker, Mark Buis en Gerbrand Smedes komen binnen de lijnen. Onze aanvoerder Marco ten Wolde verlaat het veld, moegestreden na alle rushes voorwaarts. Carlo Noordwijk verlaat tevens het veld.
Na zo’n tien minuten in de 2e helft krijgt René Groen, die Everard alleen voor de keeper zet. Everard neemt de bal aan en behoud het overzicht en tikt de bal naar rechts.

4 - 0 Blokzijl. Wim Rabbinge

• Naar de opkomende broer Wim, die door het mooie passje van Eef een vrij doel voor zich had. 4 – 0.

Blokzijl gaat achterover leunen. Wat heel spijtig was voor onze goed keepende Sander Driezen. Sander wou deze middag de nul houden. Maar door onoplettendheid en concentratie gebrek kon Tollebeek uit het niets de 4 – 1 maken.
Vanaf de aftrap was Blokzijl weer wakker en Tollebeek was waarschijnlijk nog bezig het doelpunt aan het vieren. Wim staat plotseling oog in oog met de keeper van Tollebeek. Na twee pogingen en reddingen van de keeper besloot Everard de bal dan maar achter de keeper in het net te jagen. “Zo Wim, als jij het niet doet dan ikke wel.”
Dat Everard niet alleen wil scoren bleek al uit de 4 – 0. Maar dat hij een ieder ander ook een doelpunt gunt bleek uit de 6 – 1. Everard loopt vanaf de middellijn alleen op de keeper af. Maar in plaats van zelf te scoren, geeft hij de bal aan de goed meelopende Hendrik Donker. Deze rond af en Blokzijl neemt een zeer comfortabele 6 – 1 voorsprong. Voor de statistieken wordt er in de 82e minuut nog gescoord door Tollebeek. Alleen was daar weinig vreugde over. Een speler van Tollebeek raakt bij dit doelpunt zodanig geblesseerd (botsing met onze keeper Sander) dat hij per brancard van het veld af moet. Een domper op een zeer leuke wedstrijd.

• Scheidsrechter Henri Winters besloot dan ook maar af te fluiten. Einduitslag 6 – 2.

• Aanvoerder Marco ten Wolde had zich ondertussen weer kunnen voorbereiden op de 3e helft, waar hij het “Rad van Avontuur” mag presenteren.

Helaas ging het rondje bier aan de neus van de spelers voorbij.

Als de resultaten zo blijven, blijft de 3e helft in Blokzijl nog tot in de kleine uurtjes voort duren.

Tot volgende week, dan moeten we aantreden uit in Sint-Jansklooster tegen het vierde van VHK.