Het tweede mocht vandaag de eerste thuiswedstrijd van dit seizoen gaan aantreden tegen het onbekende Delfstrahuizen.  Waar we vorige week al problemen hadden om tot een volwaardige selectie te komen, was het ook deze week weer kommer en kwel voor leiders Berry en Henk,die weer present waren, om een voltallige spelersgroep te formeren. We hadden er in ieder geval 11 om mee te starten, Johannes was onderweg met zijn B elftal en zou daar ook 2 jongens van meenemen. Onze tegenstander van vandaag  wilde ook lekker voetballen wat meteen een open en aantrekkelijk duel opleverde. Blokzijl probeerde het van achteruit met verzorgd positiespel en Delfstrahuizen hanteerde vooral de lange bal naar hun gevaarlijke voorhoedespeler met nummer 10 waar de verdedigers van Blokzijl de handen vol aan hadden om hem af te stoppen.  Blokzijl reeg de ene aanval na de andere aan elkaar en binnen een kwartier hadden we dan ook al met 2 of 3 nul voor moeten staan. Helaas was net het laatste zetje het probleem, aan het veldspel lag het niet. Lo van Gemert brak voor ons de ban door in de 17e minuut de score te openen en Blokzijl op een 1-0 voorsprong zette. Nog geen 5 minuten later lag de 2e er al in. Raimon werkte zich in de zestien richting de goal en met een verwoestende uithaal van een meter of zeven, liet hij de doelman totaal kansloos. Niks aan het handje zou je zeggen en vooral op dezelfde voet doorgaan. Maar 2 minuten later lag de bal in onze zestien op de strafschopstip. De scheids had gezien dat Marco zijn tegenstander met 2 handen zou hebben geduwd en floot meteen voor een penalty voor Delfstrahuizen.  Onze doelman Sander had nog niet zo heel veel te doen gehad maar mocht nu dan meteen goed aan de bak. De bal werd echter  in zijn favoriete hoek geschoten en met een katachtige reflex ranselde hij de bal uit zijn doel. Met een blik alsof dit de normaalste zaak van de wereld was stond hij snel weer op om zijn euforische teamgenoten weer op hun plek te zetten. Blokzijl pakte het snel weer op en had genoeg kansen om de voorsprong uit te breiden. Goals vielen er alleen niet meer. Tien minuten voor de rust wist Delfstrahuizen dan toch de aansluitingstreffer te maken. De al eerder genoemde gevaarlijkste spits van Delfstrahuizen wist in zijn eentje 2 man uit te spelen en ook Sander was kansloos op zijn schuiver. 2-1 bleek dan ook de ruststand. In de rust redelijk tevreden gezichten maar gezien het aantal kansen voor Blokzijl had de wedstrijd allang beslist moeten zijn. Johannes kwam in de tweede helft Kees vervangen die voor de zekerheid nog wel achter de hand werd gehouden. Binnen 5 minuten stond het al 2-2 en leek het er op dat voor Blokzijl een kopie van de wedstrijd van vorige week zou volgen. Het zou gelukkig anders lopen want voordat er een kwartier in de tweede helft was gespeeld, stonden we op een “veilige”    4-2 voorsprong. Sander Boxum die vanuit zijn voorstopperplek regelmatig doorschoof  over de as van het veld wist de 3-2 tegen de touwen te jagen. De mooiste goal van de middag werd door spits Everard gemaakt. Getergd omdat hij dit seizoen nog geen goal had gemaakt en al wel veel kansen daarop had gehad, haalde hij op de zestien verwoestend hard uit na een perfect terug gelegde bal van Raimon. De bal verdween diagonaal in de hoek.  Ondertussen hadden B junioren Nick en Jelle hun opwachting gemaakt en zij lieten meteen zien wat ze in huis hadden. Nick zette op rechts goed door en wist vanaf de achterlijn een perfecte voorzet van zijn rechtervoet te laten vertrekken. De bal kwam precies op het hoofd van de inkomende en hoog opspringende Jelle die helaas de bal over het doel zag verdwijnen. Het slo accoord kwam van Sander Boxum die in de zestien werd vrijgespeeld en van een metertje of elf beheerst binnen schoot en de eindstand op 5-2 zette. Prima resultaat na een prima wedstrijd. Houden zo mannen !