Waskemeer wint dmv fysiek en verbaal geweld met 2-1 in Blokzijl.
Waar de mannen uit Blokzijl gestuurd worden op misdragingen in en buiten het veld schijnt dat het wapen van Waskemeer te zijn.Nu hoeft het ook niet poeslief er aan te te gaan maar er worden voetballend en verbale zaken waargenomen die niet door de beugel kunnen.
De veel vlaggende grensrechter is de nr 12 van het team hij vlagt te scherp waardoor er altijd vraagtekens zullen zijn maar hij is met recht……. een echte clubman!!
In de kantine van Blokzijl werd de overwinning van Waskemeer lang nagevierd.
Blokzijl dankte de nederlaag puur aan zichzelf, geen scherpte en slecht combinatievoetbal hield Waskemeer in de race.
Zonder overtuiging kwam Blokzijl op 1-0( 24e minuut) door een penalty van Pieter de Jonge die zelf in de 16m onderuit werd gehaald.
Niek Dunnink en Dennis Dijkstra hadden de trekker over kunnen halen, maar faalden vrij voor het doel.
De voorzet van Pieter en Everhard Rabbinge was op maat.
Na rust een sterker Waskemeer en verdiend kwam de ploeg op 1-1( 65e minuut ) door Jan de Groot die een fout van Jan Peter Lok genadeloos afstrafte.
Ook Keeper Dennis Heyman de anders zeer betrouwbare keeper beleefd een slechte middag.
Blokzijl kwam sporadisch tot goed voetbal en Waskemeer rook meer, in de 80e een hoekschop die door Bart Roijenga knap werd ingekopt.
Maar waar waren de verdedigers? In je eigen strafschopgebied zal je je tegenstander kort moeten dekken en in elk geval moeten schaduwen.
Een laatste Blokzijler offensief leverde nog bijna de gelijkmaker op maar, Niek kopte de bal hard naast.
Zo verliest Blokzijl de aansluiting, een niet verwachte nederlaag na de zeer goede wedstrijd verleden week uit in Suawoude.

De A junioren hebben te horen gekregen dat de hele selectie volgend jaar senioren worden.
In overleg met spelers, begeleiding en bestuur is die keuze gemaakt.
Een te krappe samenstelling was één van de grootste redenen.

Deze talentvolle spelers gaan in het seizoen 2009-2010 de selectie van Blokzijl versterken.
Uitbreiding bij de senioren vergroot de keus en onderlinge concurrentie wat alleen maar goed is voor de toekomst.
Een mooie uitdaging en hopelijk gaan er velen voor, mannen voor straks een sportieve toekomst toegewenst.
Wij kijken er met veel plezier naar uit.
Maar eerst stijlvol jullie eigen competitie afsluiten met hopelijk hier en daar nog een overwinning.