Blokzijl start moeizaam maar eindigt sterk.
In een plichtmatige 1e helft was VOG niet minder dan Blokzijl het creëerde zelfs in het begin de beste kansen.
Balverlies in het centrum van Pieter de Jonge bracht de spits van VOG vrij voor de goal deze schoot gelukkig hopeloos naast.
Daarna een wedstrijd met weinig tempo Blokzijl wilde wel maar speelde tempoloos het hield VOG in de wedstrijd.
A junior Pieter Galema kreeg na een mooie opening van Rutger Prins de kans zijn actie werd niet met een treffer beloond.
Toch kwam Blokzijl op voorsprong de solo van Bum werd pas in de 16 meter gestuit zijn stafschop viel hard binnen 1-0 in de 35e minuut.
Pieter Galema gaf na een geweldige actie de bal panklaar op aanvoerder Nikos zijn inzet kwam bij Martin Pees terecht die weifelde daarom ging de kans verloren.

Na rust een veel beter Blokzijl het collectief wilde de competitie afsluiten met een thuis overwinning.
Daarin slaagde het met verzorgd voetbal.
In de 55e minuut de10e competitiegoal van Everarard hij ronde een voorzet van bum knap af 2-0.
Toch bleef VOG in de counter gevaarlijk, keeper Heyman voorkwam de aansluitingstreffer.
In de 75e minuut de nek slag voor VOG, de combinatie tussen Pieter de Jonge en Everard bracht balbezit bij Jan Peter Lok zijn geplaatste bal viel binnen het was voor Jan zijn 2e treffer ooit in het 1e van Blokzijl.
In de 76e minuut een vrije trap voor Blokzijl wie anders dan bum krulde de bal in de boven hoek4-0.

Blokzijl wilde meer en speelde vol op de winst in de 85e minuut een corner.
De voorzet van Pieter de Jonge viel over de graaiende handen van de keeper binnen 5-0.

Ondanks zijn mindere fase in het begin liet Pieter de Jonge alias BUM zien dat zijn scorend vermogen
altijd in beeld kan komen VOG was daar de dupe van.
Zo beleefde het publiek, spelers en begeleiding toch nog een thuis overwinning na een prima 2e helft.

Speler van de week: Pieter de Jonge zijn 3 doelpunten waren van grote schoonheid, de individuele actie waar een strafschop uit kwam, de vrije trap met veel gevoel en zijn corner die rechtstreeks binnen viel.

Dank aan de A junioren die hun wedstrijd verplaatst hadden naar 12.30 uur hun wedstrijd eindigde in een 2-4 nederlaag tegen Staphorst A 2.
De vele kansen werden niet omgezet in een doelpunt anders waren de punten zeker thuis gebleven.
Volgende week de DERBY tegen SVBS 77 weet Blokzijl de serie positief te beëindigen dan eindigt de ploeg de competitie met 34 punten het zou plek 6 kunnen opleveren.