Blokzijl verliest de aansluiting met de kopgroep!!
Hoe anders had het kunnen lopen, als de droomstart werd omgezet in doelpunten.
De ploeg opende met veel vertrouwen ,wetend dat de belangen groot zijn.
Het was namelijk in de 2e periode uitstekend begonnen en kijkend naar de concurrenten had het een mooi weekend moeten worden.
Scheidsrechter Cor Koper uit Lemmer had de leiding en floot in mijn beleving een goede wedstrijd. Natuurlijk zijn er altijd beslissingen discutabel, maar zie je dat niet op alle velden. We zullen het met elkaar moeten doen in goede en slechte tijden!!

De goal van Roel Boonstra in de 9e minuut ( 1-0 ) na aangegeven van Mark Benus zorgde voor rust en energie.
Daarvoor was een pass van Carlo Noordwijk net niet binnengegleden cq binnen gelopen, door Roel en Dirk Pieter Lok.

Ook een steekpass van Pieter de Jonge werd niet door Dirk afgerond hij schoot te gehaast over.
In de 12e minuut wederom een grote mogelijkheid, in een 2:1 duel richting het vijandelijke doel deden Roel en Dirk alles fout wat je niet wilt zien, de opening van Dirk op Roel was buitenspel een fout met grote gevolgen.
De ploeg werd onrustig, want het scoren vermogen waar de laatste wedstrijden mee gewonnen werd zat denk ik in de zak van Zwarte Piet en Sinterklaas, maar die zijn al vertrokken naar Spanje.
Ook een pass van Carlo op Pieter vond het einddoel niet, het schot ging na een goede actie van Pieter gewoon naast.
Het paste in het beeld van de wedstrijd.
Twijzel kreeg het vertrouwen terug, want Blokzijl liet het na, de wedstrijd op slot te gooien.
Toen ook nog eens in de 42e minuur Rutger Prins simpel in de 16 meter het duel te slap met Kees Jongsma verloor gloorde er voor Twijzel hoop aan de horizon.
Het betekende de 1-1 waarin Blokzijl ver voor had moeten staan!!
In de 45e minuut onnodig balverlies op het middenveld van Pieter, in de omschakeling was de verdediging niet alert genoeg, de goal van Wout Kruizer was een koele, hij schoot de bal diagonaal binnen 1-2.
Hoe kan een wedstrijd kantelen? in de kleedkamer treurige gezichten met in gedachten scoren we wel vandaag?.
De 2e helft was organisatorisch één grote ellende, Blokzijl kwam niet meer in de wedstrijd, Twijzel counterde naar hartelust wachtend op de fouten die kwamen.
Een ingooi in de 60e minuut van Gerbrand Smedes richting zijn eigen keeper Dennis Heyman paste in de wedstrijd, zonder de juiste coaching ging een Twijzelaar die niet twijfelde er met de bal vandoor, zijn pass voor de goal, werd door Jelle Pielart afgerond 1-3.
Blokzijl liep als een kip zonder kop te voetballen en Twijzel ja, die nam de cadeaus met beide handen aan.
In de 90 minuut schoot Wietse Postma knap de 1-4 binnen, en was de overwinning van de mannen uit Twijzel meer dan terecht, want hooguit 25 minuten goed voetballen is niet de basis om te presteren.
Het werd voor Blokzijl één grote deceptie.
Volgende week Espel uit, Blokzijl heeft een week de tijd om zijn wonden te likken want dat de ploeg kan voetballen is bekend ,dus mannen krom de ruggen we moeten verder waar we mee bezig zijn.

Mann off the match: assistent scheidsrechter Berry Uffels die als enige in de wedstrijd zat.