Na een bewogen jaar werd er aan het einde van het afgelopen seizoen besloten om met nog maar 1 seniorenelftal verder te gaan. Door het vertrek van een aantal spelers was er niet genoeg draagvlak om 2 teams op de been te kunnen houden voor een heel seizoen. Een uitdaging dus voor het hele nieuwe begeleidingsteam bestaande uit Berry Uffels, Harm vd Linde, Richard Jägers  en Harm Boes om er dit seizoen wat van te gaan maken. Sfeer is het uitgangspunt. Afgelopen seizoen was dat namelijk ver te zoeken wat zich uitte in de uitslagen, zeker na de winterstop. De jongens die er voor hebben gekozen er voor te gaan dit jaar weten dan ook dat het presteren niet het allerbelangrijkste is. Er met elkaar voor gaan, accepteren dat het soms wel eens tegen gaat zitten en er met elkaar de schouders onder zetten.

Na een eerste training afgelopen maandag (meteen al een spectaculaire opkomst) stond afgelopen weekend het Tamek toernooi al weer op het programma. Verdeeld over de vrijagavond en de zaterdag moesten we 4 potjes van een half uur op de mat leggen. Onze tegenstanders waren allemaal teams van Urk. Dat een ieder er zin in had om weer aan de bak te gaan bleek wel uit de opkomst vrijdagavond. Richard  en de beide Harmen hadden maar liefst 17 spelers ter beschikking, en dan waren er ook nog een aantal spelers afwezig !. Iedereen kwam aan voetballen toe, en het getoonde spel verraste de leiders. Fris en fruitig werd er geprobeerd van achteruit zorgvuldig op te bouwen en de driehoekjes waren niet van de lucht. De eerste pot werd met 2-1 verloren maar het vertoonde spel stemde tot tevredenheid. Ook de tweede wedstrijd liet zien dat Blokzijl voetballend goed kan meekomen. Uiteraard is er conditioneel nog genoeg te verbeteren maar daar hebben we tijd voldoende voor de komende weken.

Na een zeer gezellige vrijdagavond met voldoende versnaperingen konden we zaterdagochtend meteen aan de bak. Met 13 man op papier werd er de eerste wedstrijd met 0-0 gelijkgespeeld. Berry en de Harmen konden terug kijken op wederom geen verkeerd veldspel. De 2e wedstrijd werd ongelukkig verloren met 2-1, maar als er wat zorgvuldiger met de kansen was omgesprongen, dan had er zeker meer ingezeten.
Al met al een nuttig weekend voor de nieuwe ploeg van Blokzijl. Laten we de lijn proberen door te trekken de komende weken dan gaat het helemaal goedkomen.