In een meer dan gelijkopgaande wedstrijd was het gelijke spel voor beide ploegen verdiend.
Blokzijl met 3 A junioren in de basis begon scherper, Everard had al in de 8e minuut de1-0 moeten maken maar hij schoot in vrije positie op de keeper.
De pass van Pieter was afgemeten.
In de 14e minuut een vrije trap voor Blokzijl wie anders dan Bum eiste de bal op Pieter schoot de bal diagonaal binnen 1-0
Henco Bouma raakte namens Tonego de paal maar voor de rest zegevierde de verdediging en keeper Dennis Heyman.

Blokzijl speelde met de 3e klasser uitstekend mee, Joep Henselmans plaatste een vrije trap in de lange hoek maar keeper Dennis redde bekwaam.
Zo ging Blokzijl met een verrassende stand de kleedkamer in.
Na rust bij Tonego een hoger tempo maar laatste man Rutger Prins tevens aanvoerder greep vaak adequaat in hij was het rustpunt in de verdediging.
Al snel scoorde Joep de gelijkmaker Jan Peter Lok werd eruit gelopen en niemand kon Joep corrigeren hij tikte met veel gevoel de gelijkmaker binnen 1-1. Verder werd er eerst door Sik en later Jan Peter uitstekend op de gevaarlijke Joep Henselmans verdedigd.
Kansen in de 2e helft van Sander, Stefan een wonderschoon schot met links, Everard en Boaz waren allen een prooi voor de Tonego keeper.
Maar liefst 5 A junioren spelers stonden er in de 2e helft in de basis , Boaz Mooiweer, Stefan Zwanenburg, Pieter Galema, Ron Grendelman en Harm van der Linde.( mannen het zag er prima uit, geloof in eigen kunnen nu nog de bal nog meer het werk laten doen dan is de concurrentie een feit!! )

Natuurlijk kreeg Tonego ook kansen maar die werden door keeper Dennis en rechterverdediger Harm voorkomen. Hij verving Dennis Dijkstra
Al met al een mooi resultaat voor Blokzijl want gelijkspelen tegen een 3e klasser zie ik toch als een STUNT.

Mann off the Match: Rutger Prins de libero stond al een huis te verdedigen vooral het instappen en doordekken liep als een trein Rutger ga zo door zo zie ik je graag spelen.