Blokzijl 1 – Tollebeek 1       0 – 4

Zaterdag 9 oktober stond de derde thuiswedstrijd op het programma tegen Tollebeek. Het weer zat mee en onder goede omstandigheden kon de wedstrijd om 14:30 uur beginnen.
Blokzijl die de week er voor een prachtige overwinning hadden behaald op Sleat kwamen niet goed uit de start blokken. Vele duels werden verloren en over alle linies waren we aan het zoeken naar de tegenstander. Tollebeek die bijna de hele eerste helft op de helft van Blokzijl waren hadden twee goede kansen maar de lat of keeper stond hun in de weg. 1 van de spaarzame aanvallen van Blokzijl belande nog bij Tollebeek op de lat. Het leek er op dat de brilstand op het bord bleef staan, maar in de 46ste minuut, maakte Tollebeek de verwachten 0-1 via Erik Pelleboer. In de rust moest er wat gebeuren en werden de puntjes op de i gezet.
Helaas in de tweede helft ging het weer naar het doel van Blokzijl, en werd er in de 53ste de 0-2 gemaakte via Stan Boons die bij de tweede paal alle tijd kreeg om uit te halen.
De 0-3 werd gemaakt in de 65ste minuut via Kars Breukel die een goed uitgespeelde counter beheerst afronden. Vanaf toe begon het te lopen bij Blokzijl en werden de gasten op hun eigen helft vast gezet, maar echten kansen werden er niet gecreëerd. Tot de 75ste minuut Tollebeek zeer snel was in een omschakeling en via Erik Pelleboer de 0-4 maakte. Blokzijl probeerde nog wel maar het mocht niet baten. Gezien het beeld van vanmiddag was het dan ook een dik verdiende overwinning voor de gasten uit de polder. Volgende week met frisse moet naar Flamingo in Leeuwarden die op de 7de plaats staan tegen de nummer 9 Blokzijl.