Blokzijl wint verdiend tegen de nr 2 SVBS 77 met 2-1.

De Beltigers tegen de Blozieligers is een derby die telt want als de wedstrijd in het gastenboek van SVBS77 wordt omschreven als de thriller AJAX – Feyenoord ja, dan zijn beide dorpen in rep en roer.

Van elkaar willen winnen maakt een seizoen al deels goed zijn woorden, die langs de kanten het gesprek van de dag waren.
Veel heel, veel publiek zag een enerverende pot voetbal met karakter en zeker aan de kant van Blokzijl veel inzet en voetbalvermogen

Al begon de ploeg slap want binnen de minuut stond het al 0-1aan de verkeerde verdedigen van Jan Peter met in de rug een graaiende keeper Dennis gaf Erik Boxum de gelegenheid het doelpunt te maken.
Wat een feest langs de kanten, de aanhang ging er voor zitten want de aartsvijand?Stond al op achterstand.

Maar Blokzijl kromde de rug en speelde het spel mee, er werd weinig ruimte weggegeven de as centraal met Gerard en Sander stond met de talenten Pieter G en Stefan positioneel goed enige minpunt was dat er via de zijkanten te weinig loopvermogen was.

Mark doorbrak die spiraal zijn loopactie naar buiten gekoppeld aan zijn actie, en voorzet was voor de inlopende Sander voldoende om de bal snoeihard binnen te schieten 1-1 in de 25e minuut.
Vooral Jarno Klaver en Erik Boxum zorgde voor gevaar uit verschillende ingooien??
Blokzijl anticipeerde daar slecht in, de mogelijkheden werden door Jan Peter, Niek, Rutger en keeper Dennis verijdeld.

Voorin werkte Mark S en Martin voor wat ze waard zijn, het aangepaste systeem kostte veel kracht en energie.
De rustand gaf de verhouding in het veld goed aan…….. twee ploegen die niet wilde verliezen!!

Na rust een ander spelbeeld Martin die een uitstekende 2e helft speelde kreeg samen met Mark S veel meer steun van Pieter G en Stefan die in de rust de aanwijzingen naar alle tevredenheid perfect uitvoerden.
Een groot compliment mannen want daardoor begon het bij Blokzijl aanvallend gezien veel beter te lopen.
Mark S kreeg diverse kansen aangereikt om de wedstrijd op slot te gooien, maar het vizier stond niet op scherp.
Martin Pees solliciteerde naar de mann off the match, na zijn goede optreden tegen EBC al een tijdje terug gooide de jonge aanvaller alle schroom van zich af en voetbalde met passie, inzicht en uitstekende passes.

Gerbrand die in de 1e helft zijn handen vol had werd gaandeweg sterker en sterker ook het verdedigings blok Rutger , Niek, Jan Peter en Dennis haalde een dikke voldoende.

Kans op kans kregen de BLokzieligers met een gelaten tegenstander, de lange ballen werden zelden of nooit gevaarlijk het speltechnische was eruit.
Het leek wel of de mannen uit de Belt geen geloof meer hadden in een goede afloop, uit een pass van Martin kwam Stefan rand 16 meter vrij zijn diagonale poeier viel in de verre hoek binnen.
Ook een prachtige aanval via Martin, Mark op Pieter G leverde niet de 3-1 op daardoor bleven de Beltigers in de wedstrijd.

Ook Mark kreeg nog een dot van een kans zijn inzet was te slap om een gave pass van Martin te verzilveren.
Oh, Oh wat bleef het spannend!! een zeer grote kans voor SVBS 77 strandde op de doellijn in samenwerking met verdedigers en keepers Dennis het zou ook niet verdiend zijn.

Liefst 7 minuten werden erbij getrokken de spanning was te snijden maar Blokzijl hield stand en ging juichend het veld af.
In onze kantine was het weer lang gezellig want ook ons 2e en onze dames die door mijn voorbeschouwing getergd waren wonnen beiden overtuigd.

Mannen een geweldig resultaat met een collectieve drive en voetbalgogme natuurlijk zullen er altijd miskleunen zijn zie de al snelle achterstand maar in deze derby is bewezen dat we als collectief echt wel kunnen voetballen.

Ook Dirk Pieter mocht nog even meegenieten, Carlo en Ron vierden het mee.
Na afloop een trotse staf met grensrechter Berry, leider Hein, verzorger Harm en trainer Joop zij mochten vele handen schudden.

Op de bank zat de geblesseerde Pieter de J, Boaz had een andere verplichting twee spelers die normaliter altijd spelen daarom geeft deze WINST nog meer glans.

Speler van de week: kijkend naar de individuele positionele invulling komen er deze ronde veel spelers in aanmerking maar over de gehele wedstrijd waarin Jan Peter Lok één miskleun had speelde de speler van het jaar 2008 een gedreven wedstrijd hopelijk komt zijn vorm en vertrouwen weer terug want wat Jan kan heb ik al diverse keren onderbouwd.