Blokzijl start in de 2e periode met een verdienstelijk gelijkspel tegen koploper Suameer.
De 2-2 eindstand was gezien de hele wedstrijd terecht.
Voor de rust dicteerde Blokzijl en erna was het Suameer dat vol voor de winst ging.
Het wederom vele publiek heeft een aantrekkelijke wedstrijd gezien met wisselende kansen.
Op het zonnige sportpark De Uiterdijken, begon Blokzijl sterk het speelde met goed combinatievoetbal en werklust een sterke openingsfase, daarin liet het zien dat ook Suameer de trotse koploper niet zo maar even met de volle winst naar Friesland kon vertrekken.
Een paar afstandschoten van Pieter de Jonge waren een prooi voor keeper Looyega.
Het spel golfde met een redelijk hoog tempo heen en weer, zonder noemenswaardige kansen.
Vooral de scherpte in de beide verdedigingen voerden de boven toon.
Topscorers Paulusma en Koster werden aan banden gelegd door Dennis Dijkstra en Jan Peter Lok.
Toch glipte Paulusma één keer door de verdediging en scoorde 0-1.
Maar Berry Uffels assistent scheidsrechter vlagde voor buitenspel, scheidsrechter Van der Galien ging verhaal halen en keurde de goal af.
Paulusma ontrok zich aan het spel maar kwam in balbezit uit een buitenspel situatie dus terecht afgekeurd.
Natuurlijk ziet Suameer dat anders want de scimmage op het middenveld werd gewonnen en uit die pass zat een voet van een Blokzijler tussen.
Ja mannen daarmee hef je nog niet de regel buitenspel lopen of staan mee op!!
Na rust een open wedstrijd met meerdere kansen.
In de 50e minuut een verdedigende fout van Dijkstra en zeker laatste man Niek Dunnink zijn instappen
was ondoordacht waardoor er twee man het bos in werden gestuurd.
Voor de goal stond Paulusma het presentje werd genadeloos afgestraft 0-1.
De domper leek groot maar al snel bracht Blokzijl de stand gelijk, de blunder van keeper Looyenga ,hij liet een schot van Bum los,Dirk Pieter Lok was er als de kippen bij hij scoorde de 1-1 .
Ook hier een presentje.
Daarna twee ploegen met een beter Suameer die meer wilde, in de 58e minuut de 1-2 door Koster, weifelend ingrijpen in het centum van de verdediging, bracht Koster in een schiet positie, zijn harde schot werd door Jan Peter van richting verandert een sneue goal ,keeper Dennis Heyman was direct kansloos.
Toch kromde Blokzijl de rug, het bleef geloven in een positief resultaat.
In de 65e minuur een vrije trap aan de zijkant van Rutger Prins hij stuurde de bal met veel gevoel naar de 2e paal daar kwam routinier Roel Boonstra inlopen, en kopte de bal tegendraads in een beauty 2-2.
Zat er nog meer in? Suameer zette aan en Blokzijl wankelde maar verder dan een pegel op de lat kwamen de mannen uit Suameer niet.
Opmerkelijk detail was dat scheidsrechter AH van der Galiën na afloop op papier een paar discussie momenten op papier tekende met een aansluitend verhaal.
Iets wat ik als trainer niet eerder gezien heb maar wel kan waarderen.
Ook een klein opstootje met twee kemphanen liet hij in samenwerking met trainer Bauke de Bruin passeren.
Normaal gesproken was geel op zijn plaats geweest( de 2e dus rood ) maar omdat er al werd aangegeven dat de betrokken speler gewisseld zou worden was van der Galiën clement en liet de wissel plaats vinden.
Ja, tactisch gezien een pluim voor de begeleiding van Suameer.

Mann off the Match: Roel Boonstra zijn ijver werd beloond met een gave treffer.