Vandaag stond de nummer 3 van de ranglijst op het programma voor Blokzijl. Het is de laatste wedstrijd voor de winterstop dus eens kijken of er vandaag een verrassende uitslag kan worden gehaald tegen een voetballende ploeg die in hun elftal wel de nummers 1 en 3 van de topscoorderlijst in 5A hebben zitten. Blokzijl heeft tot vandaag de meest gepasseerde verdediging dus vooraf was het alvast billenknijpen. Tot overmaat van ramp moest Stefan in de warming up al afhaken met een blessure dus moest er nog even worden geschoven met de poppetjes. De 11 heren die het vandaag moesten gaan doen waren: Doelman Dennis Heyman, verdedigers Robin Boer, Gerard Knoppers, Ron Grendelman en geluksvogel Thomas Bremer die eigenlijk op de bank zou starten. Op het middenveld hadden we de kilometervreters Gerbrand Smedes, Peter Oosterkamp en technicus Mark Benus. Voorin mochten Robin de Boer, Martin Pees en good old Carlo Noordwijk aan de bak. Op de bank hadden we achter de hand nog Hendrik Donker en de B junioren Janco Dragt en Julian de Rooij.

Waar een stormloop van Sloten was verwacht bleef deze gelukkig voor Blokzijl uit. Blokzijl kon vanuit een gesloten verdediging aan zijn aanvallen beginnen en de ene keer wel en de andere keer weer niet liet Sloten dat rustig gebeuren. Blokzijl was echter zeer onnauwkeurig in de passing waardoor ze het weinige gevaar van Sloten zelf vaak inluidde. Sloten liet helemaal niet zien waarom ze op een keurige 3e plek staan want aan het veldspel was er geen verschil te zien tussen de Friezen en staartclub Blokzijl. Na een half uur stond er ineens de 1-0 tussenstand op het scorebord. Peter nam een corner vanaf links en die kwam als een streep voor de goal. Robin de Boer was al vanaf de zestienmeter in komen lopen en liet de bal op zijn instormende voorhoofd knallen. Als een granaat sloeg de bal tegen de touwen en Blokzijl stond op een (niet eens onterechte) voorsprong. De 1-0 was tevens de ruststand en met een zeer tevreden gevoel werd de thee opgezocht. Bij Blokzijl lachende gezichten in de kleedkamer maar in de kleedkamer ernaast waar Sloten zat kon je een speld horen vallen.

De 2e helft tapte Sloten wel uit een ander vaatje. De intentie was er in ieder geval om snel tot de gelijkmaker te komen, maar vandaag liet de Blokzijlploeg zien dat er helemaal niets te halen viel. Doelman Dennis ontpopte zich tot sta in de weg voor Sloten door elke bal die ook maar richting de goal kwam in zijn handen te laten belanden. Met een werklust die er door de mannen van Blokzijl op de mat werd gelegd verdienden ze ook zeker om de 3 punten over de streep te trekken. Maar wat kroop de tijd langzaam voorbij. Blokzijl hanteerde alleen nog maar de lange bal om zo de verdediging lucht te geven. Gerbrand pakte professioneel een gele kaart en werd vlak daarna maar voor de zekerheid naar de kant gehaald. Julian de Rooij maakte zeer verdienstelijk zijn 1e opwachting in het 1e elftal van Blokzijl en kwam Gerbrand vervangen. Daarvoor hadden we de ene oude knar voor de andere gewisseld. Hendrik (bezig met zijn 4e jeugd) had de plek van Carlo overgenomen. Bij Blokzijl kwam er iets onoverwinnelijks over het team want met elkaar werden de laatste 10 minuten + de extra tijd doorgebuffeld. Met een beetje meer mazzel hadden we zelfs de 2-0 kunnen maken maar 2 vrije trappen van Peter waren net te hoog gemikt. De beste teamprestatie van dit seizoen leverde dan ook een eclatante overwinning op voor de groen witten uit Blokzijl. De topscoorders Flapper en Catrell van Sloten lagen vakkundig aan de ketting bij de verdedigers van Blokzijl en konden zo niet hun stempel drukken op de wedstrijd. Omdat Hielpen de 3 punten moest laten in Sneek klom Blokzijl zo van de laatste plaats af.

• Klik op afbeelding om audio verslag te horen van Richard Jägers op Luister 527  (Lokale omroep Noordoostpolder)