EEN DIJK VAN EEN OVERWINNING, Blokzijl verslaat kampioenskandidaat Scharnegoutum met 3-2

ONZE pupil van de Week: Bjarne Stap zag een STRIJDEND Blokzijl.

In een meer dan gelijkopgaande wedstrijd was het verschil in punten op de ranglijst niet terug te zien.
Het fysiek sterke Scharnegoutum had de handen vol aan de bewegelijkheid van de Blokzijl spelers, vooral de lengte bij de tegenstander kan een sterk wapen zijn.
Hoge ballen, daar bereikte Blokzijl vooral in de 1e helft niets mee die waren een prooi voor Scharnegoutum.

Na de rust golfde het spel op en neer, met een vlijmscherpe Blokzijl het resulteerde wel in twee rode kaarten maar met 9 spelers hield de ploeg de punten thuis.
De rode kaart in de 70e minuut van Mark was niet slim maar paste wel in het beeld van de wedstrijd.
Blokzijl voelde dat er meer in zat dan de 1-2 ruststand en gaf na rust vol gas met veel scherpte in de duels.
Scheidsrechter Erwin Balder uit Nijeveen hield de wedstrijd onder controle de gele kaarten in het laatste deel waren een logisch gevolg van de grimmigheid.

De wedstrijd bleef spannend, zeker toen ook Sander mocht inrukken naar zijn 2e gele kaart de 1e was discutabel maar kan gegeven worden, Blokzijl moest met 10 minuten te spelen met 8 veldspelers en een keeper verder.
Scharnegoutum ging vol op de winst en gooide alles hoog voor de pot, het was billen knijpen maar één punt leek binnen bereik.

Blokzijl counterde scherp en in de 88e minuut was er een scrimmage in de 5 meter van Scharnegoutum.
Keeper Sander Kraak werd gekraakt door de gretigheid van Gerard de twee raakten verstrengeld de bal viel pardoes voor de voeten van Pieter Galema hij lobte de bal in het lege doel de 3-2 stond op het scorebord.

Een Happy End met de verdiende winnaar de thuisploeg Blokzijl.

Hoe anders verliep de 1e helft toen ook al een beter Blokzijl maar de ploeg vergat scherp te blijven rondom de eigen 16 meter.
Het kwam in de 14e minuur door Gerard op voorsprong zijn uithaal vanaf een meter of 30 viel achter de duikende Kraak binnen.
Het schot van Pieter de Jonge werd in 1e instantie door Kraak weg gebokst en kwam voor de voeten van Gerard 1-0.

Een uitbraak van Boaz kwam net niet bij Mark de bal vloog voorlangs, Scharnegoutum heeft in de aanvallers Marcel Boersma en Sibren Posthuma veel scorend vermogen maar Sander en Jan Peter stonden hun mannetje.

Toch ging Jan Peter in de 27e minuut in de fout zijn gretigheid in de 16 meter leverde Scharnegoutum een penalty op, onnodig maar het past wel bij Jan Peter zijn spelopvatting.
Achter de bal stond Boersma, keeper Dennis zat er dichtbij maar de 1-1 was een feit.
Even leek Blokzijl aangeslagen, Pieter de Jonge schoot uit een aanval net naast, de wedstrijd leek met deze stand de rust in te gaan.

In de 45e minuut een gepruts voor eigen goal vele spelers hadden de bal moeten ruimen maar Poshuma was de gelukkige zijn inzetje viel binnen 1-2.

Na rust een geweldige kans voor Pieter de J zijn inzet vloog net naast, toen het Mark moment aarzelend optreden van keeper kraak, was voldoende voor Mark om te reageren zijn inzet was geplaatst Blokzijl stond weer gelijk 2-2 in de 47e minuut.

De ploeg rook bloed dezelfde Mark had in de 55e minuut de 3-2 op zijn schoen maar de inzet kwam tergend langzaam op de binnenkant paal een enorme mogelijkheid na goed voorbereidend werk van Pieter de J en Boaz.

Even daarvoor een poeier van Pieter de J de rebound kwam bij Gerard, keeper Kraak redde uitstekend.

Scharnegoutum raakte nog één keer de bovenkant van de lat en gelukkig waren de talrijke scrimmage in eigen 16 meter voor Rutger, Niek, Stefan keeper Dennis en velen.

Het zat Blokzijl deze keer mee na afloop werd de ploeg en staf gecomplimenteerd door de Scharnegoutemers die hun koppositie houden maar de hete adem van Espel voelen.
Het kratje bier van ons bestuur gleed heerlijk naar binnen.( Bestuur Bedankt)

Hun serie is ten einde maar 9 overwinningen op rij is een puike prestatie.

Speler van de week: Pieter de Jonge hij was aanspeelbaar, schoot uit alle hoeken, strooide met passes en verdedigde zoals we het graag willen zien.