Zaterdag 30 oktober stond de 8e competitiewedstrijd op het programma. Blokzijl speelde tegen Scharnegoutum. Blokzijl begon aan de wedstrijd zonder enkele vasten waarden. En was genoodzaakt om enkele omzettingen toen doen. Scharnegoutum begon voortvarend en de verdediging werd vanaf het begin op de proefgesteld. In de 8e minuut werd er vanuit de verdediging niet goed opgebouwd en bij balverlies maakte de nummer 9 Marcel Boersma van Scharnegoutum er goed gebruik van en ging goed door en maakte in de korte hoek de 0-1. In de 11e minuut kreeg Sander Boxum de eerste kans voor Blokzijl en schoot de afvallende bal in de korte hoek maar deze werd goed gepareerd door de keeper van Scharnegoutum. Daarna viel de bal op de rand van de 16 in het doelgebied van Blokzijl de uitkomende Dennis speelde een lange bal naar voren, Boaz Mooiweer ging 1 op 1 op de keeper af maar wist niet met deze kans om te gaan. In de 18e minuut, toen Scharnegoutum een vrije trap kreeg, wilde Carlo de afvallende bal onberispelijk worden uitverdedigen maar helaas schoot hij de bal snoerhard in eigen doel 0-2. Daarna was het Scharnegoutum die gevaarlijker bleef maar het duurde tot de 42e minuut dat ze er voordeel van hadden. Een vrije trap voor Blokzijl werd in de voeten gespeeld bij de tegenstander Marcel Boersma en deze speelde de bal direct met een zeer fraaie lob over Dennis heen 0-3. Met deze stand gingen beiden teams de rust in.
De tweede helft begon Blokzijl sterk en speelde het op de helft van de tegenstander. In de 55e minuut kreeg Blokzijl een strafstrop na een overtreding op Boaz, Gerard Knoppers wist hier wel raad me en maakte de 1-3. Vanaf de 65e minuut moest Blokzijl met tien man verder doordat Sander Boxum die net te laat was tegen zijn 2e gele kaart opliep. Toch was Blokzijl vanaf dat moment niet de mindere maar door het veldoverwicht kwamen er nu ook weer kansen voor Scharnegoutum. In de 75e minuut kreeg Scharnegoutum een corner en bij de tweede paal stond de vrijgelaten Gerald Dotinga en deze maakte de 1-4. Vanaf de aftrap bleef Blokzijl het weer proberen en vlot daarna maakte Dinant Wiersma na een goede actie de 2-4. Er waren nog enkele kansen over en weer maar uiteindelijk behaalde de mensen uit Scharnegoutum een terechte overwinning.
Volgende week de streekderby tegen SVBS”77 en hopelijk kan Blokzijl hier wel punten halen, wat deze jonge ploeg nodig heeft voor het moraal.