Na een vrij weekend stond de wedstrijd tegen Scharnegoutum op het programma de gasten doen nog volop mee in de periode en zouden de mannen van Ton Ernst het zo lastig mogelijk maken. De laatste weken is het zo dat de grootste tegenstander  van S.V. Blokzijl, S.V. Blokzijl is. Waar dinsdag 1 April nog 11 man op de training was, was de trainingsopkomst op donderdag al meer dan gehalveerd naar 5 man. Gelukkig dat er nog mensen van het tweede kwamen en een van de dames zodat er toch nog een partij gespeeld kon worden. Dat Ton Ernst personele problemen heeft bleek met het opmaken van de selectie. 7 man van de oorspronkelijke 17 koppige selectie was beschikbaar. Daarbij sluiten de geblesseerde Rutger Prins (lies) en Martin Pees (hamstring en toch ook nog een lichtelijk gezwollen lipje) aan als wissels in het uiterste geval van nood. Dit alles zorgt ervoor dat er door de trainer keuzes gemaakt moesten worden. Kijkende naar de ranglijst valt er voor S.V. Blokzijl niet veel meer te halen.  Aangezien het tweede nog volop mee doet om het kampioenschap, werd de keuze gemaakt om de personele problemen van het eerste niet door te laten werken op het tweede, dus werd de keuze gemaakt om het eerste aan te vullen met B-junioren Cor Knoppers en Jelle Pauwels en met Johannes Lok (de laatste weken al deel uitmakend van het eerste) en Bert-Jan de Boer. Laatstgenoemde heeft nog maar weinig trainingsuren in de benen i.v.m. drukte op zijn bedrijf en ook nog maar weinig wedstrijdminuten gemaakt dit seizoen. Stefan Zwanenburg die i.v.m. werk later kwam complimenteerde de bank. Dit betekende dat Cor en Jelle beiden al een hele wedstrijd gespeeld met de B-junioren, Johannes en Bert-Jan in de basis moesten beginnen.
De opdracht was simpel, klein en compact voetballen en zoveel mogelijk de schade beperken en hopen op een scenario die zich eerder afspeelde in Scharnegoutum. In de uitwedstrijd hadden de friezen het betere van het spel en creëerden de ene kans na de andere maar tot scoren kwamen ze niet en S.V. Blokzijl deed dat met pijlsnelle counters wel, dit leverde voor S.V.Blokzijl een 1-4 overwinning op.  Helaas door knullig balverlies lag de bal al na 3 minuten achter keeper Teune. Na deze snelle tegengoal kreeg S.V. Blokzijl toch wat grip op de wedstrijd en dit resulteerde in meer balbezit en werden er kansen gecreëerd. Daar waar het 1-1 had moeten worden viel de 0-2 en leek het een zure middag te worden voor de Blokzieligers. Daar waar iedereen dacht dat de 0-2 de ruststand zou zijn viel vlak voor de rust de 0-3 binnen. In de rust speelden er taferelen af binnen de kleedkamer die in deze fase van de competitie en met deze omstandigheden eigenlijk niet zouden moeten horen en wat niet bijdraagt aan de sfeer binnen een ploeg!  Jelle zat na 125 minuten voetballen er  volledig doorheen en werd vervangen door Stefan. Het begin van de tweede helft was een kopie van de eerste na luttele minuten lag de 0-4 al tegen de touwen en leek Scharnegoutum af te stevenen op een monsterscore. Mede door veel inzet en karakter en een sterk keepende Teune wisten de gastheren de schade nog enigszins te beperken en mocht de thuisploeg misschien nog wel de handen dichtknijpen dat de eindstand na 90 minuten “maar” 0-6 was.
Rest me nog te melden dat we enorm trots mogen zijn op onze B-junioren die na 80 minuten met hun eigen ploeg gespeeld te hebben bereid zijn om bij het eerste aan te sluiten hetzelfde geldt voor Johannes en Bert-Jan. Op karakter wist Cor zelfs nog de negentig minuten vol te maken zodat de licht geblesseerden Rutger en Martin hun rust konden pakken. Hier zouden sommige selectie spelers nog een voorbeeld aan kunnen nemen.
Volgende week de thuiswedstrijd tegen Willemsoord die de titel kunnen binnenslepen op “De Uiterdijken”. Een goede motivatie voor de mannen van Ton Ernst om hier een stokje voor te steken.