In een aantrekkelijke wedstrijd waarin de duels talrijk waren, wist Blokzijl de punten thuis te houden.
De start was goed een pass op maat van Martijn Kuik viel in de loop bij middenvelder Mark Benus.
Hij ging op keeper Rienco Bovendeur af maar, faalde in de afwerking de redding van de Belter keeper was uitstekend.
Daarna kwam SVBS beter in de wedstrijd en dicteerde het spel, een afstandsschot boven op de lat bij keeper Dennis Heyman was het signaal om door te drukken.
Toen aanvoerder Niek Dunnink het veld met een enkelblessure moest verlaten, was het even zoeken naar de organisatie.
SVBS bleef de betere ploeg en drukte Blokzijl achteruit, keeper Dennis moest handelend optreden in een 1:1 duel en hield zijn ploeg op de been.
Toch kwam SVBS 77 op voorsprong het was Erik Boxum die uit een corner zo maar in de 16 meter hard en laag kon prijsschieten.
Een 0-1 in de 39e minuut, de wedstrijd bleef scherp zonder onsportief te worden.
Toch kwam Blokzijl net voor rust langzij( 44e minuut) een vrije trap werd door Pieter de Jonge hard ingeschoten een morele opsteker voor de 2e helft 1-1
Na rust een tweetal omzettingen, Everard Rabbinge verving de moe gestreden Martijn en Pieter de Jonge ging centraal op het middenveld spelen met naast hem Mark en Rutger Prins.
Dit om het evenwicht in die linie hopelijk te herstellen.
Maar het begin was kinderlijk, na de aftrap van Blokzijl kwam de bal in de voeten van Ronnie Klaver, zijn poeier in de bovenhoek was er één met een gouden randje,
Ja, Dennis zo heb je er al een paar tegen gekregen, toch blijft een goal van 40 meter afstand met zicht op de man houdbaar maar in de visie, van Dennis onhoudbaar, 1-2 in de 46e minuut.
Blokzijl kromde de rug het werd collectief sterker, de spelers gaven vol gas er moest immers gewonnen worden, de trainer was jarig en de 2e periode is al begonnen.
Kan Blokzijl op 7 punten komen uit 3 wedstrijden?
De spelers leken er van doordrongen, een steekpass van Pieter op Roel Boonstra werd knap binnen getikt het signaal om door te gaan.
De wedstrijd kantelde in het voordeel van Blokzijl, de strijd werd heviger er vielen een paar gele kaarten en zeker Pieter mocht niet mopperen want zijn actie was niet slim, maar hij kreeg het voordeel van de twijfel.
Ook good old Dennis Dijkstra werd met een blessure vervangen, A junior Boaz Mooiweer kwam erin.
In de 75e minuut een duel van Everard met een verdediger van SVBS, velen rekende op een fluitsignaal maar de scheidsrechter liet doorspelen, de bal kwam bij Boaz terecht en zijn afstandschot bracht Blokzijl op voorsprong wat een ontlading het gaf de nodige energie.
Conditioneel moest SVBS achteruit en in de 87e minuut mocht Mark van dichtbij prijsschieten de lob van Pieter op de lat, kwam bij Mark terecht het betekende de 4-2 eindstand.
Een goede tegenstander die zeker meer punten gaan halen.
Blokzijl vierde feest, en hoopt ook volgende week tegen Twijzel de punten thuis te houden.

Ook wil ik iedereen bedanken voor de cadeaus en felicitaties, Belt Schutsloter Joop Stam overhandigde mij een fles Bacardi een collegiaal gebaar, Joop en SVBS 77 veel succes de komende tijd en BEDANKT.

Man van de wedstrijd: Robert de Jong de tot laatste man geposteerde Blokzijler blijft in de afgelopen 3 duels als een rots overeind, zijn coaching en corrigerend optreden, gaat de goede kant op.