Blokzijl dicht bij een superstunt, in de 93e minuut wist 3e klasser NOK alsnog langszij te komen.
De 2-2 was gezien de hele wedstrijd een mooie uitslag voor de mannen uit Blokzijl, maar wat zat de ploeg er dichtbij.
Natuurlijk had vooral in de 2e helft NOK het overwicht Blokzijl moest het van de spaarzame counters hebben.

De wedstrijd begon met een gretige Blokzijl en een afwachtende NOK.
De slapte van de mannen uit Oudermirdum werd in de 20e minuut door Boaz Mooiweer afgestraft hij pikte een diepe pass van Rutger Prins op speelde de laatste man van NOK het bos in en scoorde fabuleus.
Zijn schot viel hoog in de verre hoek binnen.
Blokzijl bleef gretig en scheidsrechter P Maas uit Espel moest een paar keer corrigerend optreden.

Tot aan de 16 meter bleef NOK de betere ploeg maar in de afwerking maakte de ploeg er een potje van.
Keeper Dennis Heyman bleef op de been, Boaz scoorde met een kopbal zijn 2e maar een duwfout tegen de keeper werd afgefloten.

De rustand 1-0 in het voordeel van Blokzijl was al een overwinning maar de druk nam in de 2e helft zienderogen toe.
Logisch want het onderlinge klasse verschil is op papier groot, toch bleef de ploeg op de been mede door goed te verdedigen en mede door de nonchalance bij NOK.

Toch kon een tegen doelpunt niet uitblijven want NOK wilde meer, de 1-1 viel in de 56e minuut Michael Koning kopte de bal voor Stefan Zwanenburg knap binnen.
Maar Blokzijl kromde de rug en bleef loeren op de kansen Boaz en Pieter de Jonge waren er dichtbij, NOK had het moeilijk creëerde wel mogelijkheden maar bleef doelpunt loos.

In de 87e minuut een solo van Pieter Galema zijn poeier in de korte hoek betekende de 2-1 voorsprong!, nu moest NOK wel komen Blokzijl verdedigde met hand en tand en hield tot de 93e minuut stand, wederom was het Koning die NOK alsnog langszij kopte.
Waar tevredenheid bij Blokzijl was daar baalde de 3e klasser want gelijkspelen voelt aan als een dikke nederlaag.

Afgelopen woensdag verloor Blokzijl van 5e klasser Old Forward in een spektakel stuk won de tegenstander met 4-5 waarin Blokzijl met 4-1 voorkwam maar door de vele wisselingen( alle 15 spelers kwamen in het veld) moest de ploeg achteruit al had Pieter de Jonge de kans om in de 75e minuut Blokzijl op een 5-4 voorsprong te schieten zijn penalty werd gestopt!

Boaz Mooiweer scoorde 3 treffers, dinsdag 18 aug gaat de selectie naar DWP het wordt voor Blokzijl de 3e wedstrijd.( aanvang in St Johannesga 20.00 uur )

Het Blok Dennis, Gerbrand, Rutger, Gerard, Stefan stond hun mannetje op wat schoonheidsfoutjes na, de middenlinie met Pieter G , Pieter de J, Sander en Niek moesten vele meters afleggen om te controleren en voorin met Boaz, Mark S, Ron, Dirk Pieter en Martin moest er een combinatie komen van pressie en scherpte bij balbezit.

Harm en Johannes die dinsdag wel speelden completeerden de selectie zij beleefden een echte bekerwedstrijd.