20 november stond de tweede wedstrijd tegen de Lions uit Leeuwarden op het programma.
De uitwedstrijd was tevens de openings wedstrijd van 2010-2011 en werd met 3-1 verloren.
Gezien de stand was het een van de concurrenten in de onderste regionen . En met de wetenschap dat Hielpen dinsdag had verloren konden de mannen uit Blokzijl 1 plaats klimmen in de stand bij een overwinning. De Lions waren in de 2de minuut al gevaarlijk en bij de eerste aanval van hun belande de bal op de paal en ging via de goede kant voor Blokzijl over de achterlijn. Blokzijl die met de opdracht het veld ingestuurd was om druk op de helft van de tegenstander te geven liep in plaats van vooruit naar achteren. Dit gaf de Lions de gelegenheid om van achteruit te kunnen opbouwen. Het tweede gevaar was dan ook voor de Lions uit een corner in de 11de minuut werd de bal goed ingekopte Dennis die attent stond te keepen wist de bal te pakken. In 1 van de eerste kansen was het raak voor Blokzijl Ron Grendelman veroverde de bal op de linkerkant en speelde de bal goed af op Boaz Mooiweer, Boaz draaide goed weg van zijn tegenstander en schoot hard in en maakte de 1-0. Met de voorsprong op het bord bleven de gasten komen. En aan het eind van de eerste helft kregen zij enkele goeden kansen en waren zij ook zeker de beter spelende ploeg op dat moment.
De tweede helft werd er een en ander gewijzigd , en was Mark Benus die de opbouw van achteruit met Boaz en Pieter moest verstoren dit leidde gelijk tot een kans voor Blokzijl, Gerard Knoppers schoot vanaf 30 meter de bal op doel maar deze ging net over. Blokzijl kreeg iets meer grip op de tegenstander maar `kon dit niet omzetten naar kansen. Tot de 65ste minuut Mark Benus gaf de bal op de vrijstaande Boaz Mooiweer, deze zag de vrij opkomende Stefan Zwanenburg en speelde de bal af op hem. Stefan hield het hoofd koel en plaatste de bal beheerst onder de keeper van de Lions door 2-0. In plaats van door te drukken van Blokzijl bleven de Lions ook kansen creëren en in de 79ste minuut werd de 2-1 gemaakt. Een vrije trap recht op Dennis af werd door hem gepareerd, maar doordat Blokzijl niet door dekte kon Jacob Manubulu eenvoudig de bal intikken. Daarna had Blokzijl het heft weer in de handen en via de ingevallen Carlo Noordwijk die tot tweemaal toe alleen op de keeper kwam. Helaas werd het verschil toen nog niet gemaakt. Maar in de 87ste minuut werd hier een eind aangemaakt wederom was het Carlo die Boaz vrij zag staan en deze was vanmiddag niet zelfzuchtig, en als een kopie van de 2-0 gaf hij de bal op de opkomende Stefan Zwanenburg en hij maakte zijn tweede van de middag 3-1. Dit was tevens de eindstand volgende week is Blokzijl vrij en de week er op staat de wedstrijd Oudega – Blokzijl op het programma.