Leeuwarden doet wat hij moet doen!

In de bespreking werd al snel de wedstrijd van volgende week naar voren gehaald.
Men zou meer met de wedstrijd tegen Lions in het hoofd zitten dan de wedstrijd van vandaag tegen Blokzijl. Dit moest snel uit de koppies want Blokzijl is ook een tegenstander die totaal niet onderschat mocht worden.

Aangekomen in Blokzijl, zagen we dat het veld er redelijk goed bijlag ondanks veel hobbels en bobbels. Leeuwarden begon goed en zette in de eerste 10 minuten veel druk op de verdediging van Blokzijl. In de 14e minuut was het dan ook raak. Een goed inschoten vrije trap van Richard, kon in de rebound worden binnengetikt door spits Rory. (0-1).
Blokzijl voetbalde in deze wedstrijd goed mee, dit kwam niet omdat Blokzijl zo goed was, maar doordat Leeuwarden vooral zichzelf in de problemen bracht. Ballen kwamen niet aan, er werd niet goed gelopen, vrije ballen werden zo ingeleverd, etc. Toch kwam het op 0-2 door een strakke corner die voor de voeten van Peter kwam en simpel kon scoren. Vlak na dit doelpunt stond Leeuwarden achterin nog na te praten over deze prachtig goal, maar vergaten blokzijler spits Simon Whitlock (lees Dennis Dijkstra) die na een lange over verdediging de bal over doelman Cor kon schieten. In zijn vreugde trok hij zijn shirt uit en schreeuwde;‘eindelijk een keer positief in de krant’.(1-2) Dit was dan ook de ruststand.

In de rust kreeg Leeuwarden wat het verdiende. Een donderpreek van Coach Rozendaal die de mannen weer op scherp zette, tenminste dit dacht iedereen. Maar de tweede helft was even slecht als de eerste. Wel werd er meer gescoord maar het veldspel was ronduit belabberd.
De 1-3 kwam van Mike die goed meeliep, de bal kreeg aangespeeld en langs de keeper schoot. Hierna kreeg de keeper van Blokzijl de rode kaart doordat hij de doorgebroken Mike onderuit haalde. Leeuwarden tegen tien man, en zou dus veel meer ruimte gaan krijgen. Niets bleek minder waar want Blokzijl ging vrolijk door met jagen en storen en hier had Leeuwarden het moeilijk mee. Toch werd het 1-4 door Richard, die ook alleen op de doelman door kon gaan en binnenschoot in de rechterhoek. Hierna ging dezelfde man in de fout, door een te slappe terugspeelbal die kon worden onderschept en weer over doelman Cor kon worden heen geschoten (Mark Benus scoort namens Blokzijl).(2-4) Leeuwarden scoorde hierna nog twee keer via Mike, doormiddel van een strafschop en een leuke aanval die ook simpel kon binnen gewerkt.

Bron: www.vvleeuwardenzm1.nl