Ook Jistrum was voor Blokzijl een blok aan het been.

Zoals vorige wedstrijden ontbreekt het de ploeg aan voetbalgogme en SCOREND VERMOGEN.
Een te laag baltempo, en wedstrijdinstelling bracht Jistrum niet in de moeilijkheden.
De ploeg kwam zelfs op voorsprong na een voorzet vanaf de rechter vleugel.
Voor de goal ontbrak de scherpte om de 0-1 van keizer te voorkomen.
De grootste kans was voor laatste man Niek Dunnink hij gleed de pass van A junior Aleksander naast.
Na rust meer tempo en kansen maar , die moet je wel omzetten in doelpunten en daar ontbrak het ook deze middag aan.
Schoten van Gerard Knoppers,Gerbrand Smedes, Mark Benus en Pieter de Jonge troffen geen doel.
Ook Aleksander kreeg nog een beauty.
De wedstrijd leek op verlies uit te draaien, tot de 86e minuut een diepe bal door Carlo Noordwijk net voor de Jistrumer keeper Douwe Burema werd binnen gegleden 1-1.
Blokzijl kromde de rug en Pieter De Jonge had de ploeg alsnog op winst kunnen zetten, maar vond in de 1:1 de keeper op zijn weg.
De pegel buitenkant paal van Jistrumer Radema was van grote afstand.
Wederom puntenverlies in een sportieve wedstrijd, met een voetballende tegenstander.

Zoals alle weken ook nu weer de speler van de WEDSTRIJD: niet moeilijk deze keer want kijkend naar de positie en de uitvoering gaat de PRIJS naar de bijna 39 jarige Dennis Dijkstra met in zijn kielzog Aleksander Hamstra.