Op deze prachtige zonnige zaterdagmiddag mocht de plaatselijke trots uit Blokzijl de degens kruisen met HJSC. Bij winst van Blokzijl zou men zomaar een paar plaatsen kunnen gaan stijgen en de rode lantaarn overdragen aan een ander team. Waar voor een kleine 3 weken geleden het veld er nog als een biljartlaken bij lag is het in een paar weken tijd omgeturnd in een akker waar je nog geen kudde koeien op laat lopen. Gelukkig hadden beide teams daar last van en HJSC liet er meteen geen gras over groeien. Blokzijl werd meteen vastgezet en de gasten waren uit op een snelle goal. Blokzijl genoot van het prachtige weer want waar scherpte en alertheid werd gevraagd, daar verzuimde de ploeg totaal. Binnen 5 minuten stond HJSC al op een voorsprong en Blokzijl leek niet vooruit te branden, en liep dus al meteen achter de feiten aan. HJSC bleek echter helemaal geen wonderploeg en langzaam maar zeker kwam Blokzijl wat beter in de wedstrijd. HJSC werd wat beter aangepakt en de ene kans na de andere volgde op de gelijkmaker. Maar die viel echter niet. Sterker nog, waar Dinant en Robin de goal niet wisten te maken was het plotseling aan de andere kant wel raak. Een strakke bal dwars door het centrum heen werd door iedereen gemist bij Blokzijl en de HJSC spits zei dank je wel en noteerde de 0-2.

In de rust stevige woorden van de leiding van Blokzijl. Als je iets wil bereiken dan zal je er ook met z'n allen wat aan moeten doen. De enige 3 punter deze competitie, thuis tegen SVBS'77 is daar het beste voorbeeld van. Daar wisten we wel met elkaar de schouders er onder te zetten en dat leverde meteen de winst op. Vandaag was het absoluut niet nodig om de punten weg te geven maar dan moest er wel uit een ander vaatje worden getapt. Carlo verving Martin. Na 5 minuten in de 2e helft kwam B junior Nick Mondria de gelederen versterken en Gerbrand ging er uit. Meteen werd Blokzijl gevaarlijker en na 10 minuten in de 2e helft kopte Carlo de bal over de weifelende doelman van HJSC. Kon Blokzijl het tij keren ? Ze gingen er in ieder geval wel voor. De hoop op een goed resultaat werd alleen binnen 10 minuten de kop ingedrukt. Via een soepel lopende aanval over onze linkerflank werd de voorzet door de spits bij de 1e paal binnengetikt. Wedstrijd leek beslist en helemaal toen we 15 minuten voor tijd met 10 man verder moesten omdat Dinant met kramp uitviel, en Blokzijl door zijn wissels heen was. HJSC liep uiteindelijk uit naar een geflatteerde 1-5 overwinning. Blokzijl was voetballend helemaal niet minder maar werd afgetroefd in het eerste kwartier op felheid en agressiviteit. Gehoorde opmerking na de wedstrijd: je speelt zoals je traint !. Als je resultaat wilt behalen dan zal je daar op het trainingsveld al de eerste stap moeten zetten met elkaar.

Luister naar het wedstrijd verslag van  Richard Jägers op Radio "Luister 527"

Klik hier voor het audio fragment