Blokzijl wint voor het eerst thuis van Hielpen.

Zaterdag 13 november moest SV Blokzijl thuis tegen Hielpen, in het verleden wisten de groen witte hier nooit van te winnen op sportpark De Uiterdijken. De avond er voor maakte de meeste speler hun TV debuut in de uitzending van RTL Voetbal International. En was het een zeer geslaagde avond voor het groepsproces. De wedstrijd begon om 14:30 uur en werd geleid door de scheidsrechter Hoekstra uit Drachten. Vanaf het begin was het van beiden teams rommelig en konden de spelers elkaar niet vinden. Het eerste gevaar van Blokzijl was in de 20ste minuut Dinant Wiersma na een vrije trap en deze werd hard indraaiend genomen, de keeper kon de bal stoppen maar kreeg deze op een ongelukkige plaats wat enige oponthoud gaf. Over en weer waren er kansen maar beiden teams wisten niet goed raad met de mogelijkheden. Toch was het raak in de 41ste minuut ging Boaz Mooiweer op rechts door, hij gaf een goede voorzet deze werd goed aangenomen door Gerard Knoppers. Gerard kapte de bal naar zijn goede been en ronde zeer fraai af vanaf de rand 16 schoot hij de bal in de linker onderhoek 1-0. Met deze stand gingen beiden teams de rust in.
In de 51ste minuut kreeg Hielpen een corner. Deze werd goed genomen en bij de tweede paal kon een speler van Hielpen (weet helaas geen namen) de bal in het 5 meter gebied brengen en kon deze tot tweemaal toe ingeschoten worden en was het bij de tweede keer raak voor Hielpen 1-1.
Daarna waren er omzettingen van beiden kanten, en in de 60ste minuut ging Rutger Prins op avontuur op de rechterkant. Na enkele mensen te passeren speelde hij de bal goed voor, en was het Mark Benus die bij de eerste paal goed voor zijn tegenstander kwam en de 2-1 maakte. Blokzijl zette druk en bleef op zoek naar de 3-1, helaas voor hun werd er in de 78ste minuut de gelijkmaker gescoord. Uit wederom een standaard situatie kon Hielpen scoren, 2-2.
Hielpen bleef op de aanval spelen en het spel golfde op en neer, voor beiden teams ontstonden nog kansen. Maar uiteindelijk trok Blokzijl deze middag aan het langste eind. In de 84ste minuut via een zeer fraai opgezette aanval via Carlo Noordwijk deze speelde de bal op de sterk spelende Mark Benus. Mark zag Boaz zeer goed vrijstaan en deze maakte zijn 7e treffer van dit seizoen en hield hiermee de volle punten in Blokzijl 3-2. Misschien was een gelijkspel verdiend geweest maar wat de mannen van Blokzijl de week er voor te kort kwamen lukte deze wedstrijd wel.