Wedstrijdverslag Blokzijl 1 SCFlamingo 1 (zat. 9 april) uitslag 3 – 1
(Bron: http://scflamingo.wordpress.com/wedstrijdverslagen/)

In de herhaling. Vorige week eigenlijk bijna hetzelfde verhaal. Thuis wonnen wij van HJSC en vorige week uit bij HJSC verloren wij 5 – 0. Nu bijna hetzelfde scenario. Thuis met 5 – 1 gewonnen van Blokzijl, wat zou het nu worden? 8 spelers niet aanwezig, waarvan 7 in principe basisspelers. Ja, en? Uiteindelijk hadden we 14 man die alle vertrouwen kregen van mij en die in Blokzijl arriveerden en eigenlijk heel goed aan de wedstrijd begonnen. Het enige wat ontbrak en ons uiteindelijk zou opbreken was slimmigheid en voetbalgogme. (Etty!!!!!!!!) En natuurlijk zullen er genoeg zijn die zeggen dat we veel meer kansen hadden dan Blokzijl en dat wij beter waren, wat ook zo was en wat de trainer en bestuursleden ook beaamden, alleen er is 1 vervelende maar wel realistische wet in het voetbal en die luidt: Als jij de kansen niet afmaakt, dan doet je tegenstander dat wel!!! Zo geschiedde helaas.In de 28e minuut wordt er aan de rechterkant niet goed verdedigd, waardoor Pieter Galema in balbezit komt en een zondagsschot lost die er mooi in gaat, 1 – 0 voor Blokzijl. Absoluut tegen de verhouding in, maar als wij de 3 tot 4 zeer grote 100% kansen er in willen lopen in plaats van er in willen schieten, ja, dan vraag je om moeilijkheden. Ga dus simpel en vooral slim spelen, zoek het in de combinaties en niet in individuele acties die steeds doodlopen. Dit ook heeeeeeeel duidelijkheid aangegeven in en tijdens de rust. Veel meer negatiefs viel er niet te melden, want wij waren gewoon de bovenliggende partij en hadden eigenlijk moeten gaan rusten met een 1 – 3 voorsprong. Wat ook trainer Brugman van Blokzijl na de wedstrijd in de bestuurskamer beaamde. Maar nogmaals, als je ze niet er in legt, dan wordt het een moeilijk verhaal. Want zie, terwijl iedereen inclusief trainer Ries Francis op de aansluitingstreffer zat te wachten, wordt in de 55e minuut een vrije trap door Dinant Wiersma schitterend er in geschoten, 2 – 0 voor Blokzijl. Echt tegen alle verhoudingen in, maar ook dat is voetbal. In de 70e minuut wordt een bal in het 16 meter gebied van Blokzijl gebracht die uitverdedigd wordt en deze afvallende bal wordt door Melvin “Mella” Hempenius veroverd en schitterend ingeschoten, 1 – 2. Nog minimaal 20 minuten te gaan, niets aan de hand want wij waren echt beter. Maar helaas, in de 75e minuut een goede counter van Blokzijl waarop wij niet goed anticipeerden en, 3 – 1 voor Blokzijl, doelpuntenmaker Everard Rabbinge. Hoewel wij in de ons nog resterende tijd kansen genoeg kregen om minimaal gelijk te spelen, bleef het helaas 3 – 1 voor Blokzijl. Dure punten laten liggen, hele dure. Maar afwachten wat op de 1e plaats wijzelf doen de resterende wedstrijden en daarnaast de concurrentie. Even nog het volgende. Het clubhuis van Blokzijl wordt vernieuwd, men zit midden in een verbouwing en wij werden in een bouwkeet ontvangen. Maar in alle eerlijkheid, we merkten er heel weinig van. En dit allemaal omdat het enthousiasme waarmee wij werden ontvangen door de mensen van Blokzijl hartverwarmend was. Een hele leuke vereniging, hartelijke en vrolijke mensen die meer dan hun best deden om ons goed en op een hele prettige manier van dienst te zijn. Dat mag ook eens een keer gezegd worden en bij mij persoonlijk verzacht het de pijn van dit verlies een heel klein beetje. (Maar dan ook echt een heeeeeeeeeel klein beetje!!!)