Blokzijl weet de 2-1 voorsprong in de 72e minuut niet vast te houden, en verloor alsnog ruim met 2-4.
Hoe kan een wedstrijd kantelen? Is voor veel velen een vraag.
Het systeem van 1:4:3:3 terug naar 1:4:4:2, de 2-2 tegen, waardoor de ploeg direct het zelfvertrouwen kwijt was, of de positionele wisselingen, ja allemaal factoren die een beslissende rol kunnen spelen.

Het laatste hoop ik niet want dat zou betekenen dat de wissels het verloop bepalen, nee zelf denk ik de 2-2 tegen.

Na afloop hoor je ja, ik was nog met de gedachte bij de 2-2 daarom stapte ik verkeerd in, wat prompt de 2-3 betekende en eigenlijk ook de 2-4 want het laatste beetje geloof was geheel uit beeld.

Na de 2-2 was de organisatie zoekende en het slimme counter voetbal van FDS leverde de mannen uit de Havelterberg 3 vette punten op, een mooie opsteker bij de club waar Hans Harms mister FDS de scepter zwaait

Veel nieuwe gezichten van oa Steenwijker Boys gaven een goed collectief te zien Blokzijl dicteerde zeker in de 1e helft maar vooral spits Martin Pees vond telkens keeper Bos overgekomen van Giethoorn op zijn weg.
Ook keeper Heyman was een paar keer zeer attent en hield Blokzijl in de race.

Toch kwam Blokzijl in de 42e minuut op voorsprong een diepe pass van voorstopper Sander bereikte Pieter de J die middels een loopactie vrij voor de goal kwam zijn schuiver viel knap binnen 1-0
Daarvoor had Boaz moeten scoren maar oog in oog met keeper Bos schoot de spits de bal op het lichaam.

In de 44e minuut de 1-1 rand 16 meter schoot een FDS de bal na zijn actie diagonaal binnen, beide ploegen stonden weer gelijk.

Na rust een beter FDS het voetbalvermogen verloor bij Blokzijl steeds meer terrein en in de omschakeling had de ploeg het ontzettend moeilijk.
De keuze om over te schakelen naar 4 middenvelders leverde niet het resultaat op, de ploeg stond op knappen.
Dat gebeurde overigens pas nadat Blokzijl in de 72e minuut op een 2-1 voorsprong kwam, een corner van Bum werd door Carlo hard en hoog binnen gekopt.
In een mooie aanval liep Boaz richting de goal maar de jonge spits mistte vandaag alle vertrouwen en liet zich de kaas van het brood eten ( een echt spreekwoord Podolski )

Daarna begon het fouten festival door eerdere genoemde factoren? In de 74e minuut was het slangenmens André Hekkema die alles en iedereen eruit liep, na een solo van 60 meter!! liet hij keeper Dennis kansloos achter 2-2.

Wat er daarna gebeurde was dramatisch, veel fouten gaf FDS vleugels en die profiteerden dan ook hartelijk, de ploeg liep uit naar verdiende 2-4 overwinning.

Ik zie jullie nog steeds niet als een concurrent zoals de nr 5 ons gastenboek siert in geen enkel blad heb ik laten schrijven dat we het wel even tegen FDS doen…. maar lezen en schrijven….. is moeilijk toch, ach ik hou het maar op een…….. FEESTROES…… toch ook mijn felicitaties FDS.

Speler van de week: verdediger Stefan Zwanenburg hij revancheerde zich na het echec tegen Oudehaske, het bewijs…… dat spelers meer kunnen dan ze wel eens laten zien.
Ja, Stefan een goede voorbereiding is het halve werk ga zo door!!