In een aantrekkelijke wedstrijd met veel publiek was Espel aanvallend gezien de betere ploeg.
Het scorende vermogen laat Blokzijl in de steek waardoor de ploeg toch nog ruim verloor.
Blokzijl opende sterk en liet zien er een echte wedstrijd van te willen maken.

Het werkte hard daardoor kwam Espel niet echt in de wedstrijd, toch opende de polder bewoners de score solist Theo van Maanen reageerde op een doorkopbal van Jol de behendige spits liet Jan Peter de hielen zien en scoorde fraai 0-1 in de 28e minuut.

Uit het niets viel voor Espel de bevrijdende treffer, nauwelijks van de schrik bekomen liet Patrick Warmolts zijn talenten zien op Urk speelde de spits diverse wedstrijden in het 1e zijn kapbeweging en diagonaal schot verdween onhoudbaar achter keeper Dennis.0-2 in de 30e minuut
Teveel kon Espel deze aanvaller inspelen waardoor Gerbrand alle zeilen moest bij zetten om de duels te winnen.

Daar tegenoverstond dat de ploeg wel voetbalde maar geen potten in de 16 meter kon breken.
Mark S soleerde wel maar het rendement was nihil, de 0-3 viel in de 43e minuut V Maanen was wederom de verdediging te snel af en scoorde resoluut.

Na de thee een furieuze Blokzijl het regende kansen voor Pieter de J, Boaz en Mark S vooral Pieter had moet scoren om de wedstrijd te doen kantelen, maar een geblokkeerd schot en een vrije kopbal uit een afgemeten pass van Gerard vonden het doel niet.
Alleen voorstopper Gerard trof de roos een pegel van 25 meter viel hard en laag binnen de verdediger maakte na vele weken zijn rentree en gaf vol gas. In de 75e minuut werd hij om kramp te voorkomen gewisseld.

Ron maakte het laatste kwartier vol, daarvoor viel in de 46e minuut Dirk voor Martin in waardoor Sander in het centrum kwam te spelen.
Door het missen van de vele kansen kwam Espel terug in de wedstrijd uit een corner kopte wederom Van Maanen de 1-4 in de 63e minuut binnen.
De strijd leek beslist Espel werd sterker en de weerstand van Blokzijl brak.
De 1-5 was een logisch gevolg van het wedstrijd beeld in de 75e minuut de 1-5 door Ruud koolhaas.

Toch waren er vele lichtpunten, nu nog de scherpte in de afwerking en dan moet het collectief eens de punten gaan pakken want in de hoek waar de klappen vallen willen we toch heel snel uit!!

Volgende week naar Lions 66 in Leeuwarden dat knap in Woudsend gelijk speelde.

Man off the match Gerard Knoppers de verdediger speelde na een lange blessure verdienstelijk mee en liet zien dat hij vooral in de opbouw een belangrijke schakel is.