Blokzijl afgetroefd op persoonlijke fouten en het scorende vermogen van EBC.
De spitsen Arthur Duursma en Kevin Tinga waren een ware plaag voor de verdedigers van Blokzijl.
Het duo scoorde aan de lopende band want binnen 36 minuten lagen er al 5 achter keeper Dennis Heyman.
Balverlies van Sander Boxum op het middenveld leverde direct een goal op de diepe pass werd door Duursma knap afgerond.
Tja, balverlies op de helft van de tegenstander wil nog niet zeggen dat daar een doelpunt uit moet vallen.
Verdedigend stond er geen organisatie laat staan het winnen van de persoonlijke duels.
Gerard Knoppers die te weinig kracht had, een keelontsteking was daar de reden van speelde een meer dan ongelukkige wedstrijd, ook A junior Stefan Zwanenburg en Jan Peter Lok deelde mee in de malaise.
Aanvoerder en laatste man Niek Dunnink kon zijn spelers niet aan het voetballen krijgen en beleefde een ongekende middag.
Weinig duels werden er gewonnen, en was er winst dan werd de bal gewoon ingeleverd.
Toch speltechnisch gezien was Blokzijl niet de mindere maar het gemis aan wedstrijd ritme en gevoel brak de ploeg op.
Op de helft van de tegenstander werd er vaak leuk gecombineerd met diverse kansen.
Nadat EBC uitliep naar 0-3 treffers van Tinga en Duursma, schoot Carlo Noordwijk de 1-3 binnen na goed voorbereidend werk van Boaz Mooiweer en Gerbrand Smedes
Het was van korte duur, weifelend ingrijpen zorgde ervoor dat Tinga en Rutger Zijlstra EBC in veilige haven schoot.
Mooie treffers die Blokzijl in mineur bracht.
Toch voor de rust nog een lichtpuntje, Sander Boxum schoot met een droge knal de 2-5 binnen.
Een schot van Boaz trof de paal ook een kopbal van Sander vloog net over.

Aan de andere kant bleven de spitsen van EBC hun tegenstanders de baas, Blokzijl had het op eigen helft zwaar, ondanks de 4 middenvelders.
Na de rust hoopte Blokzijl op een klein wonder maar direct al schoot Duursma de eventuele plannen van Blokzijl aan diggelen, 2-6.
De krachten namen af en Blokzijl kreeg kansen, Carlo kopte in kansrijke positie naast ook invaller A junior Pieter Galema zat er een paar keer dichtbij.
Pieter viel uitstekend in en solliciteerde naar de beste speler van de dag.
Ook Mark Benus schoot een bal in de bovenhoek maar keeper Ten Wolde redde uitstekend.
Zo won EBC dik verdiend en ging het Blokzijl op de ranglijst voorbij.
Als de ploeg aanvallend zo blijft spelen, is het een ware plaag voor vele tegenstanders.
Voor Blokzijl is het te hopen dat het ritme snel weer terug komt want het vertoonde spel was vooral in de duelkracht te slap en ongecontroleerd.
Volgende week wacht Espel, dinsdagavond speelt de ploeg in Havelterberg tegen FDS aanvang: 20.00 uur.

Man off the Match: Sander Boxum, na lang geblesseerd te zijn geweest lijkt Sander op de weg terug, conditioneel nog sterker worden dan moet er meer lijn in het spel van Blokzijl kunnen komen.