Blokzijl verliest de aansluiting.

In een niet al te hoog staande wedstrijd wist Eastermar uitstekend te profiteren van de geboden kansen.
De wedstrijd speelde zich de eerste 35 minuten af tussen de beide 16 meter lijnen.
Niet één noemenswaardige actie was te vermelden.
Blokzijl speelde in een 1:4:4:2 systeem met de twee diepe spelers Carlo Noordwijk en Pieter de Jonge.
Vooraf is er afgesproken om de linies kort op elkaar te houden en bij balbezit Eastermar maar in te zakken.
Toch moest er een foutieve pass aan te pas komen om de ban te breken.
Blokzijl was in de opbouw toen Niek Dunnink besloot om via het centrum te openen, zijn te slappe pass werd onderschept en het was Albert Brouwer die de trekker overhaalde 0-1 in de 35e minuut.

Een goal uit het niets, Blokzijl liet de teugels iets wat vieren, een diepe pass op topscorer Kees Schotanus bracht de 0-2 op het scorebord de 1:1 met Jan Peter werd gewonnen keeper Dennis Heyman stond erbij en keek ernaar.( 39e minuut) Hij had moeten komen de bal viel tussen de 5 en 11 meter
Pieter Galema had de 1-2 op de schoen maar zijn schot verdween na een mooie combinatie hard over.
In de rust de bekende aanwijzingen toch viel direct de 0-3 binnen, aan de zijkant geen duel en voor de goal wederom een 1:1 nu met Dennis Dijkstra ook hier was Eastermar scherper Rienk Wind zorgde dichtbij voor de 0-3 ( 46e minuut)
Ook in deze situatie miste keeper Dennis de echte scherpte om te assisteren.
Blokzijl bleef wel knokken voor een resultaat al was bij sommigen het heilige vuur al gedoofd.
Toch uit een corner van Bum kopte Carlo hard de 1-3 binnen een mooie goal.( 60e minuut)
Maar Eastermar bleef scherp en controleerde de wedstrijd en knokte zich naar een verdiende overwinning.
In de 67e minuut wederom een doelpunt van klasbak Kees Schotanus hij schoot zijn 22e binnen vanaf de zijkant 16 meter viel de bal bij de 1e paal binnen 1-4.
Een houdbare goal al stuiterde de bal via een polletje over de handen van Heite.
Te weinig wedstrijd inzet en een onder de maat presterende keeper Dennis bracht Eastermar in een zetel, omdat Suameer niet voetbalde is de ploeg nu koploper en snakt het naar een terugkeer in de 5e klasse.
Met nog 4 wedstrijden voor de boeg neemt de spanning toe.
Volgende week mag Blokzijl in Suameer laten zien dat het beter kan dan wat er hedenmiddag is voorgeschoteld.

Speler van de week: laatste man Rutger Prins die meerder goede keuzes maakte om in te stappen en door te dekken.
Ook in de coaching komt er al meer lijn, de galante voetballer lijkt zijn plaats gevonden te hebben.

A junior Pieter Galema was verder de sterkste van het collectief.

Pupil van de week:  Lars Köpke spelend in E1 was trots op zijn voetbal met handtekeningen en beleefde dan toch een aardige middag.