Vandaag een opmerkelijk feit bij de vereniging Blokzijl. Het moet nog officieel worden uitgezocht maar volgens kenners die goed op de hoogte zijn van de historie van de voetbalvereniging kon het wel eens zo zijn dat afgelopen zaterdag Blokzijl aantrad met de oudste selectie ooit met een 1e elftal. Of je daar trots op moet zijn dat doet niet terzake, feit is wel dat deze basis er in ieder geval wel was. De begeleiding van dit team kwam met de volgende elf namen aan die aan de aftrap stonden tegen onze tegenstander uit Creil.

Met dus een gemiddelde leeftijd van 32,6 jaar zou het vandaag wel eens een moeilijke wedstrijd worden. Maar als de nood het hoogst is dan valt het soms ook wel eens mee. De uitslag vandaag niet maar het vertoonde spel vergoedde veel (voor de meesten). Weer tekende Blokzijl voor de goal van de dag, want waar vorige week Thomas een wereldgoal scoorde, was het vandaag Gerbrand Smedes die met een fantastische lob van dertig meter ons na 6 minuten spelen op een 1-0 voorsprong zette. Na 90 minuten stond er echter een zeer geflatteerde eindstand van 1-4 op het scorebord. Hierbij de reacties van de heren die het vandaag moesten doen.

Dennis Heyman: Toen ik het veld vandaag opstapte kreeg ik bijna een staande ovatie van de aanwezige toeschouwers. Dat deed me echt wel wat.
Martin Pees: Ik voel me helemaal geaccepteerd binnen deze spelersgroep en voel me nu echt een Blokzijl 1 speler. Ik hoop dat ik de komende tijd verder kan groeien.
Gerard Knoppers: Ik ben niet het type voetballer dat natrapt of mensen beschadigt. Ik heb echter de afgelopen jaren wel geleerd dat er in de voetballerij maar 1 ding telt en dat is het teambelang !
Richard Jägers: Als speler en als mens ben ik gegroeid sinds ik bij Blokzijl voetbal. Daarom wil ik er nog 1 seizoen alles uithalen wat er in zit.
Thomas Bremer: Ik keek vandaag om me heen en dacht, kijk nou eens om je heen Thomas, je loopt hier wel tussen Hendrik Donker, Everard Rabbinge, Richard Jägers en Carlo Noordwijk ! Niet normaal man .
Ron Grendelman: Een voetbalclub zit in je hart. Als Blokzijl alleen in mijn hoofd zat dan was ik er al lang mee gestopt. Zelfs een rode kaart houdt me niet tegen.
Peter Oosterkamp: De voorbereiding van het seizoen onder de nieuwe trainer was ongelooflijk zwaar. Soms had ik niet eens meer de kracht om een peukie te rollen. Maar ik wil graag wat terug doen voor Blokzijl. Ze maken een “buitenlander” niet zomaar aanvoerder.
Gerbrand Smedes: Ik ben altijd al een diepgaande speler geweest. Als je die echter niet goed gebruikt dan heb je er ook niet veel aan. Vandaag liet ik zien wat er gebeurt als je me wel goed bedient.
Hendrik Donker: Het liefst speel ik op de vrijdagavond eerst met de 7×7 competitie mee, loop op zaterdagochtend een halve marathon voordat ik ’s-Middags Blokzijl 1 probeer te helpen. Zo ziet mijn ideale weekend er uit.
Everard Rabbinge: Het liefst had ik vandaag gezien dat de eerste helft tot kwart over 4 zou duren. Man wat was ik blij dat ik er weer bij was !
Carlo Noordwijk: Mijn motto is eigenlijk heel simpel, zonder een poort wordt er vandaag niet gescoord. Mijn wedstrijd was al binnen de tien minuten gespeel. En ik won !
Nick Mondria: Kijk je moet jezelf wel in de kijker spelen he. ’s-Ochtends 20 minuutjes bij de B junioren en daarna je speeltijd pakken bij de grote mannen.
Bart Jan: Ik zie steeds vaker dat het voor een verdediger  moeilijker wordt om mij af te stoppen. Ik vind het prachtig om mijn kunsten te vertonen tussen die “oude”mannen.
Leider Berry Uffels: Soms moet je deze groep wat aansporen in de rust. Je moet echter wel voorzichtig zijn op wat voor toon je dat doet maar in het algemeen snappen ze goed wat ik bedoel.
Leider Harm van der Linde: Ik sta er om bekend dat ik een gouden pik heb wat betreft het wisselen. Het liefst wissel ik er zelfs meer dan toegestaan is.
Heren die er vandaag stonden, bedankt !