Verslag Blokzijl 1 – Woudsend 1

Zaterdag 5 maart stond de tweede wedstrijd op het programma na de winterstop.
Blokzijl moest aantreden tegen Woudsend wat 1 punt meer had in de competitie, Doordat het tweede niet geheel compleet was moesten er enkele spelers meedoen de wedstrijd er voor. Toch waren er weer 11 om te kunnen beginnen. De wedstrijd in Woudsend was in het voordeel van de thuis ploeg en deze was met 1-0 verlorren. In het begin was het een gelijk opgaande wedstrijd met kansen over en weer, toch was het Woudsend die de score opende en in de 21ste minuut maakte Evert Roorda de 0-1 voor de gasten. Ook Blokzijl kreeg enkele kansen en Ron Grendelman had de gelijkmaker op de schoen maar deze werd niet hard genoeg ingeschoten. Maar in de28ste minuut was het wel raak voor Blokzijl, Boaz Mooiweer speelde zichzelf vrij en kapte de rechtsback uit en ronde zeer fraai af 1-1. kort daarna ging Mark Benus langs zijn tegenstander en legde de bal af op Gerard Knoppers deze nam de bal aan en zijn schot werd geblokt. Uit de scrimmage die ontstond werd er helaas niet gescoord.
1-1 was tevens de rust stand. De tweede helft begon gelijk als de eerste helft na 10 minuten werden Stephan en Ron gewisseld voor Dinant en Pieter de Jonge, maar het was Woudsend die de kansen kreeg. Toch was het Woudsend die op voorsprong kwam via Wigle Visser deze maakte fraai de 1-2, het geloof leek geknapt bij Blokzijl, en het was de invaller Fernando Roodhof die de 1-3 maakte via een mooi afstand schot. Al met een wedstrijd om snel te vergeten, en de groep klaar te maken voor de uitwedstrijd van volgende week tegen de Hommerts.