De start van de zaalcompetitie 2012-2013.

Blokzijl E3 – Veno E3 0-1 en 0-4

E3 ging vol energie naar de Burgth te Vollenhove. De eerste tegenstanders was Veno E3.
De spelers van Blokzijl hadden deze week veel getraind op bal aannemen en dan pas spelen naar een medespeler.
Dat was meteen te zien in de wedstrijd waar Veno de betere ploeg was, maar Blokzijl E3 wist zich goed staande te houden. De bal werd prima aangenomen om vervolgens deze af te spelen naar een medespeler. Dit ging uitstekend alleen wisten we niet bij het doel van Veno te komen waar de goals gemaakt moeten worden.
Veno wist 1 keer te scoren. Harm mag terug kijken op een goed zaalkeepers debuut. Hij wist vele ballen tegen te houden, maar die ene score daar was hij echt kansloos. Hij ging er 100% voor, goed man ga zo door.
De eerste wedstrijd van 15 minuten was dan ook een succes ondanks 0-1 verlies.
Dat gaf moed voor de tweede partij. Wat zou dat leuk zijn als we wisten te scoren. In de eerste 8 minuten waren we met andere dingen bezig dan voetbal. De spirit van de eerste partij was even weg. We stonden daarmee ook nog eens 0-3 achter. Toch begonnen ze in de 9de minuut weer te voetballen. Balletje aannemen en je medespeler opzoeken. Veno wist weer in deze omstandigheden 1 keer te scoren, een geweldige goal. Die gozer schoot van afstand de bal stijf in het kruis. Harm hoorde de bal en dat was het.
Maar de energie was terug de lol, het plezier, de werklust. Daar was Marina zeer tevreden  over. Trots was de coach over haar team. Want de neutrale toeschouwer heeft ook genoten en dat kunnen niet veel ploegen zeggen.
E3 ga zo door, winst of verlies jullie hebben vandaag laten zien dat je een balletje kan raken. Jammer dat Marcel het vergeten is, want die vindt voetbal hartstikke leuk. Alleen je laat je ploeg niet in de steek en daar moet Marcel wel iets aan doen!
E3 hoeft in 2012 niet meer in de zaal. Volgende week is het de beurt aan E1(vandaag Kampioen geworden, geweldig natuurlijk Roel en de mannen gefeliciteerd), E2 en E4.