De eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen (in een waarschijnlijk toch wel zware competitie) voor de F1. Om 09.00 uur vertrokken we uit Blokzijl en, hoe klein Bant ook is konden we het toch niet in 1x vinden, kwamen we aan op het voetbalveld. Vol moed en sommigen ietwat zenuwachtig begonnen de jongens aan de warming-up, al kijkende naar de warming-up van Bant konden we zien dat het een goeie ploeg was waar onze jongens tegen moesten.
Om 10.00 uur begon de wedstrijd en ze moesten direct aan de bak om niet de 1e doelpunten tegen te krijgen, wat ook aardig lukte. Na een doeltrap van keeper Joris kwam de bal via de zijkant bij Max terecht. Die liep de tegenstander voorbij en gaf de bal af op Ruben die de bal mooi in het midden net onder de lat schoot. Het was 1-0 voor Blokzijl. Dat gaf de jongens moed en gingen er weer volop tegenaan. Maar in de loop van de wedstrijd kwam Bant goed terug en was de ruststand 1-2 geworden voor Bant.
In de 2e helft was Bant pas goed op dreef en werd er helaas voor Blokzijl het ene doelpunt ingeschoten naar de andere (de één nog mooier dan de ander). Het verschil werd nu duidelijk, Bant is toch wel een stukje verder dan de F1 van Blokzijl. De eindstand was 9-1 voor Bant en eigenlijk was dit nog aardig binnen te perken gebleven omdat Joris als een “grote” stond te keepen en er nog heel veel ballen uitgehaald had.
Na de wedstrijd werden de penalty’s genomen en konden we weer richting Blokzijl.
Hopelijk volgende week wel de drie punten.

Alien Uffels