De wedstrijd begon meteen heel sterk voor de tegenpartij. Al in de eerste speelminuten scoorde Bant het eerste doelpunt. Blokzijl werd toen even wakker geschud met als resultaat dat Milan het eerst doelpunt voor Blokzijl scoorde. Daarna speelde Blokzijl heel sterk en had wel 7 kansen om te scoren. Toch gebeurde dit steeds net niet. Na ongeveer 20 minuten trapt Bant de bal heel hoog in het doel. Er was geen houden aan voor de keeper en het werd 2-1. Er volgden nog wat kansen voor Blokzijl en een keer voor Bant maar het mocht niet lukken. Met een hands bal van Bant in het doel gingen we de rust in.

Na de rust was Blokzijl nog steeds sterk aan het spelen en weer hadden de spelers heel veel kansen om te scoren maar weer lukte het steeds net niet. En dan na ongeveer een minuut of twintig kopt Jesse het tweede doelpunt voor Blokzijl erin en is het 2-2. Vrij snel daarna scoorde Bant de 3-2. Toen werd het spannend. Er waren niet veel speelminuten meer over. Toch lukt het om stand gelijk te krijgen met het derde doelpunt van Sander. Iedereen hoopte dat het spel zou eindigen met deze gelijkstand maar niets was minder waar. Bant scoort nog de 4-3 in de laatste secondes van de wedstrijd. Blokzijl speelde ontzettend sterk en had veel kansen. De teleurstelling was dan ook groot. Het was niet verdiend.