Zaterdag 20 oktober 2012; 15:22 uur. “Blieb Blieb “; een nieuw bericht in de Whats App groep van het 2e Elftal. Het is rust in de wedstrijd tussen Bant 3 en Blokzijl 2:

“0 – 5 bij rust. Het Barcelona van Overijssel is ontketend….”

Bovenstaande een quote van onze geblesseerde speler Hein van ’t Oever.

Met een 15 koppige selectie zijn we vandaag uitgerukt richting Bant waar we de inhaalwedstrijd speelden tegen het plaatselijke 3e elftal. Vanaf minuut één werd er sprankelend voetbal op de mat gelegd. Maar niet alleen door Blokzijl, ook onze tegenstander Bant deed goed mee aan de wedstrijd. Het was dan ook Bant wat de allereerste kans had van de wedstrijd. Na zo’n vijf minuten werd er van zo’n 20 meter geschoten op het doel van Blokzijl. De bal ging via de vingertoppen van onze goallie Sander Driezen op de paal en kwam terug het veld in. Kansen over en weer was het beeld van de wedstrijd. Twee ploegen enorm aan elkaar gewaagd. Tot 15 minuten in de wedstrijd ging het zo. Maar toen kwam het verschil, Blokzijl scoorde. Lo van Gemert stormt via de linkerflank op en brengt de bal in de zestien meter. Daar staat onze “Huntelaar” Everard Rabbinge klaar. Hij legt aan van ongeveer 13,52 meter. Snoeihard de 1 – 0  tegen de netten van de tegenstander. De ban was gebroken, René Groen nam samen met Martin Pees de regie op het middenveld. Blokzijl ging draaien. De één na de andere wonderschone aanvallen c.q. combinaties kwamen op de mat in Bant.

Het publiek, het bestuur uit Blokzijl dat in grote getale was meegereisd liet zich horen door middel van gejoel en applaus. Voorzitter Jan Grendelman: “Ik zeg niet dat Bant slecht speelt, want dan zal ik jullie mooie voetbal tekort doen.”

Zelden heeft het 2e elftal zo’n goede eerste 45 minuten op de mat gezet. De 2 – 0, van wederom Everard, viel dan ook niet veel later. Vanaf links krummelt hij zich langs de verdedigers van Bant om daarna uit onmogelijke positie de bal vanaf de achterlijn achter de keeper van Bant te werken.
In de 32e minuut speelt diezelfde Everard zich vrij op de rand 16 meter. Hij speelt de bal verder op Thomas Bremer. Thomas, die speelde met veel inzet en passie, bekroonde een uitstekende 1e helft met de 3 – 0 van Blokzijl.

Maar dan komen de 5 minuten met het Barcelona voetbal van Blokzijl. Mark Buis (samen met Sander Boxum twee rotsen in de verdediging van Blokzijl) speelt met een zeer strakke pass Lo van Gemert in. Die op zijn beurt in één actie Carlo Noordwijk wegstuurde. Carlo blijkt de koelheid zelve te zijn. Hij schuift de 4 – 0 langs de keeper.

Kort daarna weergaloos doelpunt. Thomas Bremer op de linkerkant een sublieme actie (Maradonna, Messi, Jägers mogen nog niet in de schaduw staan van onze jonge telg). Vanaf links slalomt hij zich langs de verdedigers van Bant. Aangekomen op de achterlijn trekt hij de bal terug op de 5 meter lijn. Daar komt aangelopen Lo van Gemert, die op een schitterende wijze de bal achter zijn standbeen het doel in werkt. Verreweg het mooiste doelpunt van de middag. Het nieuwe aangelegde sportpark van Bant stond op zijn kop. De ruststand was bereikt. 5 – 0. (Wel eerlijk zijn, het was wel geflatteerd. Bant is geen slechte ploeg). Euforisch na het mooie voetbal wat neergezet was verlieten de reserves van SV Blokzijl het veld. De stemming in de kleedkamer was vanzelfsprekend opperbest. Het resultaat, de drie punten, was natuurlijk al behaald. Maar er was nog één doel. Het volledige elftal (selectie) wilde het uitstekende keeperswerk van Sander Driezen belonen. Wij willen de “Nul” houden! Dit is dit seizoen nog geen wedstrijd gelukt. En zou natuurlijk voor Sander een extra beloning zijn. Drie punten en geen doelpunt tegen.
Met deze instelling werd dan ook begonnen aan de 2e helft. Na 10 minuten een corner vanaf links van Martin Pees. De bal verdwijnt weer uit de zestien meter, waar Thomas Bremer verwoestend uithaalt en zijn tweede en Blokzijls zesde doelpunt aantekent. 6 – 0.
De 7 – 0 viel een kwartiertje later, Carlo Noordwijk zet met een splijtende pass de “Man of the Match” (2 doelpunten en 3 assists) Lo van Gemert vrij voor de keeper. Simpel speelt Lo de keeper voorbij en tikt de bal binnen.

Met zo’n 85 minuten op de klok, met zo een grote voorsprong, vele omzettingen en wissels, krijg je concentratiegebrek. Het onvermijdelijke gebeurt… vanuit een corner…. Bant scoort hun enige doelpunt van de wedstrijd (Wat overigens zeer verdiend was) ….Jammer Sander!
De eindstand 7 – 1 was bereikt. De euforie wat ontstaan was in de 1e helft was nog steeds aanwezig (ben zelf nog steeds onder de indruk, wat misschien blijkt uit dit verslag). Tot in de kantine van Blokzijl werd het nog eens fijntjes geannalyseerd.

Één kanttekening moet nog wel geplaats worden, wat de stemming misschien drukt. Het grote nadeel van voetbal is blessures. Hein van ’t Oever wordt gemist, blessure aan de enkel. Wim Rabbinge waarschijnlijk lange tijd uit de roulatie, heeft veel last van zijn grote teen. Everard Rabbinge wordt waarschijnlijk ook aan dit rijtje toegevoegd, heeft een zeer pijnlijke en dikke knie overgehouden aan de wedstrijd.

Volgende week Urk 10 thuis om 13:30 uur. We gaan natuurlijk weer voor de drie punten. Maar we gaan ook weer onze uitstekende best doen voor onze keeper Sander.

Tot volgende week