Het is een hype en mooi dat de slopende ziekte ALS aandacht krijgt. Echter is door de hype de kern uit het oog verloren. Allemaal mooie beelden van mensen die emmers over hun hoofd gooien. Erg leuk om zien maar niet de kern van de actie die ooit is ontstaan. Je geeft geld voor ALS of je koopt het af en gooit een emmer water over je heen.

De trainer van de B1 kreeg van een speler een nominatie. De trainer pakte dit om vanuit de hype met mooie beelden toch weer wat naar de kern te gaan. Zo ineens kreeg Blokzijl B1 een uitdaging om samen geld in te zamelen. Toevallig komt er de Corso deze week, dat geeft zo enorm veel mogelijkheden….

De uitdaging vernomen is met een week samen als team €140,- op te halen. Dat moet echt met de spelers, staf en betrokkenen een makkie zijn, eigenlijk veel te weinig! Met een Corso met vele mensen kan een €500 of meer toch ook haalbaar zijn?……

Als het team het lukt de doelstelling te behalen dan gaat de trainer persoonlijk het team belonen. De beloning hangt af van wat men samen weet binnen te halen voor de stichting ALS Nederland. Kan maar zo zijn waar het team los gaat dat er meer aankleding komt en dat het team er tijdens trainen en wedstrijden beter op komt te staan, maar het kan ook een Haribo zijn als de inzet en opbrengst SAMEN maar net wordt gehaald.

Spontane actie zo ontstaan maar wel 1 waar er samen veel uit te halen is. Naast het doel, ALS! Is het ook mooi en goed voor het team, de samenwerking en daarin wat groeien. Pure winst aan alle kanten, nog het meest voor meer besef.

Voor info over de slopende ziekte ALS: