Zaterdag 17 augustus
Na twee trainingen dan de eerste wedstrijd tegen ASVD E2 uit Dronten.
Blokzijl E1 een nieuw team en dus gaan we bouwen aan een leuk elftal.
We zijn mooi op tijd, zelfs in Dronten waren ze er nog niet dus op de koffie moesten we even wachten.
De spelers kregen allemaal een plaats voor de start van de wedstrijd. We spelen met  nummer 24-25 achter, 28-29 en 30 op het middenveld en 31 in de voorhoede. We hebben twee reserves die spelen met 32 en 33.
Dronten is de ploeg die veel in bal bezit is. Blokzijl is aan het zoeken. Waar sta ik en hoe moet ik daar spelen. Logisch dat het nog niet zo soepel loopt en dat is ook niet erg. Toch hebben we nog een super mooie kans. Toby speelt de bal naar de voorhoede waar Stan alles probeert om tot scoren te komen. Helaas tikt de keeper de bal naast het doel.
Blokzijl maakt het Dronten knap lastig, want zij weten moeilijk tot scoren te komen. Maar als er veel op je doel geschoten wordt weet Dronten toch twee keer te scoren 2-0.
In de tweede helft komt Blokzijl iets meer in het spel voor. Janick schiet rakelings over en Toby had pech dat de bal niet voor zijn voet kwam, anders had hij een mooie doelkans gehad.
Enrico was bezig van alle spelers van Dronten de bal af te pakken en Manon hielp hem daarbij. Hierdoor is de score lager uit gevallen. Dronten scoort nog drie keer en dus staat het 5-0.
Weer zet Blokzijl een aanval op, Jurgen speelt de bal naar de vrij staande Anne Anne geeft een crosspass naar Damien, die een mannetje passeert en de achterlijn haalt. Zijn voorzet belandt als hoekschop en dus een mogelijkheid om te scoren.
Iedereen mee naar  voren. Ook de stand-in keeper Lucian verschijnt op de helft van de tegenstander.
Toby neemt een, uit het boekje genomen corner, en Janick springt en kopt de bal diagonaal in de goal in. Eeeeeen werel goal. Wat een mooi moment en een score. 5-1
Tevreden  kunnen we terug kijken op een geslaagde oefenwedstrijd, waarin een start gemaakt is aan een nieuw seizoen. Volgende week de beker tegen vv Steenwijk E1