8 november 2014

Na een gelijkspel tegen de andere koploper in onze competitie VHK D1 lag het in de planning om vandaag onze voorsprong op doelgemiddelde t.o.v. VHK te vergroten.
Blokzijl startte niet overtuigend en had moeite met Alcides, in het jonge Alcides zat nog teveel E puppil kluitje voetbal. Blokzijl D1 ging hier te veel in mee.
Toch kwamen we zo ongeveer plusminus circa na een paar minuten of zo op 0-1 voorsprong door een pass van Krijn op Bram, Bram schoot op doel en de keeper dook over de bal.
Het 2e doelpunt viel vrij snel, Jurgen veroverde de bal uitstekend op het middenveld en middels een mooie aanval uit Roel zijn boekje via Toby en Bram scoorde Ealse beheerst 0-2
Op slag van rust scoorde Bram 0-3 uit een pass van Ealse op Bram.
De 1e helft zat erop en het massaal toegestroomde publiek hoopte vurig op een 2e helft met wat meer attractief voetbal zoals we dat zo gewend zijn van D1.

Jurgen had er in ieder geval zin in en kreeg direct na rust een mooie kans; helaas net naast.
Enkele of misschien wat meer minuten hierna beging Enrico een overtreding waar hij zelf nog het meeste van schrok. De scheidsrechter, die volgens de omstanders nog wat te jong en onervaren was om deze wat te fysiek wedstrijd te fluiten, stuurde Enrico er met een gele kaart af voor 10 minuten.
Kennelijk hadden de spelers van SV Blokzijl dit even nodig; direct uit de eerste aanval na dit incident scoorde Ealse 0-4. De bal werd hierop direct na de aftrap van Alcides veroverd en via Bart kwam de bal bij Ealse terecht die er 0-5 van maakte.
Blokzijl kreeg de smaak te pakken. Een pass van de net ingevallen Anne op Ealse die op doel schoot maar niet trof werd in de rebound door de goed meegelopen Bram afgemaakt 0-6. Kort hierna ging er aan de zijde van Alcides ook een speler af met geel en 10 minuten, verschil was dat in tegenstelling tot de eerdere overtreding van Enrico er in deze trap van de Alcides wel enige moedwil zat. Maar 10 minuten eraf was in beide gevallen wat teveel van het goede, aldus de kenners.
Blokzijl zakte weer wat in, hier maakte Alcides gebruik van door uit een corner 1-6 te maken, kort hierop werd het ook nog eens 2-6, Foi,foi.
Gelukkig konden onze D’s nog wat terug doen. Een spurt van Krijn met de bal, en die Krijn die hou je niet bij, naar voren kwam via Ealse bij Bram die de uiteindelijke score op 2-7 bracht.
De stand werd in 1e instantie digitaal als 3-6 ingevuld, de scheids had zich vergist door een streepje bij de verkeerde ploeg te zetten.
Na deze minder goede wedstrijd van D1 met overigens wel een goed resultaat gingen we met z’n allen naar de Mac in Steenwijk om na te genieten van de overwinning, franse frietjes,big macs en mc flurry’s.

De dinsdag na deze wedstrijd was het kwartje gevallen dat de stand van 3-6 niet klopte en werd deze hersteld in 2-7.

We staan nu met 3 doelpunten meer op voorsprong op onze directe opponent VHK met nog wel een wat zwaarder programma dan Klooster, maar de spelers en de staf blijven ervoor gaan. Ook de supporters zijn van mening: het komt goed!